اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابراز همدردی با برهم زدن امنیت مردم تفاوت ماهوی دارد/دامن زدن به خشونت، نشانه ظلم به مردم است

رییس دانشگاه زنجان با بیان اینکه ابراز همدردی با برهم زدن امنیت و رفاه و آسایش مردم تفاوت ماهوی دارد، گفت: هرگونه دامن زدن به اغتشاش و خشونت که آرامش را از مردم برباید ظلم به مردم است.

ابراز همدردی  با برهم زدن امنیت مردم تفاوت ماهوی دارد/دامن زدن به خشونت، نشانه ظلم به مردم است

جلال بازرگان، رییس دانشگاه زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اغتشاشات و درگیری‌های اخیر در کشور مان، اظهار کرد: جامعه دانشگاهی هم از فوت خانم «مهسا امینی» ابراز تاسف و با خانواده وی همدردی می‌کند، ولی ابراز همدردی با برهم زدن امنیت و رفاه و آسایش مردم تفاوت ماهوی دارد.

رییس دانشگاه زنجان با بیان اینکه رسانه‌های معاند با سوء استفاده از فوت خانم امینی اقدام به جو سازی و اتهام به نیروی انتظامی که وظیفه ذاتی  پلیس ایجاد رفاه و آسایش برای مردم است، در سطح کشور کردند، ادامه داد: متاسفانه طی چند روز اخیر یک عده مردم بی‌گناه که هیچ گونه نقشی در اغتشاشات و درگیرها نداشتند دچار خسران از لحاظ مالی، جانی و اختلال در کسب و کارشان شدند بنابراین اعلان ناراحتی از فوت یک هم وطن ‌و حتی اعتراض و مطالبه‌گری هر کدام در جای خود باید از راه درست پیگیری و درخواست شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان دانشگاه زنجان به شدت اغتشاشات اخیر را محکوم می‌کنند، عنوان کرد: اعتراضات باید در چهار چوب قانون و ضوابط مدنی پیگیری شود، نه اینکه به جان و مال و اموال عمومی که مردم از آنها استفاده می‌کنند آسیب زد، چرا که در هیچ دولتی و در هیچ کشوری بدین شکل اعتراض منطقی نیست.

بازرگان با اشاره به راهپیمایی‌های اخیر و محکوم کردن این اغتشاشات توسط مردم ایران گفت: خوشبختانه مردم ولایی ما صف خود را از اغتشاشات اخیر جدا کردند و به موقع سر صحنه حضور پیدا کردند.

رییس دانشگاه زنجان با اشاره به برخی دامن زدن‌ها توسط برخی چهره‌‌ها که البته ناگفته نماند که این چهره‌ها هم توسط مردم همین کشور به محبوبیت رسیده‌اند، افزود: هر گونه دامن زدن به اغتشاشات که آرامش و آسایش را از مردم برباید ظلم به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه اکر کسی و یا کسانی بخواهند اقدام به دوگانگی و سلب آسایش و آرامش را در کشور داشته باشند، باید دستگاه‌های قضایی بیش از پیش با این افراد برخورد جدی کند، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با وجود سلیقه‌های متفاوت و با هر رنگ و گویشی، نگاه همه به سمت پرچم مقدس است و باید برای دفاع از منافع کشور و ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام و انقلاب که آیندگان ما که همان فرزندانمان هستند که در این کشور رشد خواهند کرد، به صورت یکپارچه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با هر قومیتی در کنار هم متحد و یکدل هستند، افزود: هر گونه جدایی طلبی در کشورمان محکوم است و این گونه اقدامات در کشورمان جایگاهی ندارد.
انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول