اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند

نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور، امروز (پنجشنبه) برگزار شد، اما هیچ نامزدی نتوانست دوسوم آراء را کسب کند.

پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (پنجشنبه)، همان‌طور که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرده بود،رأس ساعت ۱۱:۰۰ (به وقت بیروت) نشست پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد. 

رئیس پارلمان لبنان، بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور جدید برای جانشینی «میشل عون» رئیس جمهوری کنونی این کشور تاکید کرد و گفت که انتخاب رئیس جمهور در موعد مقرر فراتر از یک ضرورت است. وی همچنین بر لزوم تشکیل دولت لبنان تاکید کرد تا با انجام این دو اقدام، از ورود لبنان به خلأ قانون اساسی جلوگیری شود.

به نوشته الجزیره، نشست امروز پارلمان لبنان به ریاست نبیه بری برگزار شد و ۱۲۲ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده، در مراسم رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور شرکت کردند. 

پایگاه خبری «النشره» لبنان پس از پایان رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور نوشت که پارلمان پس از این‌که هیچ یک از نامزدها نتوانستند دو سوم آرای نمایندگان را کسب کنند، در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند.

بر اساس این گزارش، «میشل معوض» نامزد ریاست‌جمهوری لبنان امروز تنها ۳۶ رأی و «سلیم إده» دیگر نامزد ریاست جمهوری، تنها ۱۱ رای  از مجموع ۱۲۸ رأی پارلمان را کسب کردند و ۶۴ نماینده در این رأی‌گیری، رأی ممتنع و سفید دادند. برخی نیز عباراتی نظیر لبنان، شیوه رشید کرامی و ...را روی برگه‌های رأی‌گیری نوشتند.

نبیه بری در پایان این نشست درباره نشست بعدی برای انتخاب رئیس‌جمهور گفت: هرگاه در مورد رئیس جمهور اجماع حاصل شد، من تشکیل جلسه آتی پارلمان را اعلام می‌کنم. اگر اجماع وجود نداشته باشد و ۱۲۸ رای نداشته باشیم، لبنان را نجات نخواهیم داد».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول