اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس سازمان بسیج سازندگی: 10 هزار مسکن روستایی تا پایان سال ساخته می‌شود/ دستور کار احیاء هزار واحد صنعتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ساخت 40 هزار واحد مسکونی روستایی با مشارکت دولت در دستور کار بسیج سازندگی است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده بنا داریم تا پایان امسال 10 هزار واحد مسکونی روستایی ساخته و تحویل دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی: 10 هزار مسکن روستایی تا پایان سال ساخته می‌شود/ دستور کار احیاء هزار واحد صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سردار محمد زهرایی در جریان سفر خود به استان یزد شب گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی، اظهار کرد: خدمات رسانی به روستاها و ایجاد زیرساخت لازم برای زندگی متناسب با زیست بوم روستایی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه تفاهم نامه و قراردادهای خوبی با دولت برای محرومیت‌زدایی منعقد شده که اجرای کامل آن در دستور کار است، افزود: طی تفاهم امضا شده قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی محرومین روستاها در بازه زمانی ۳۰ ماهه ساخته شود و ما بنا داریم تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد را تحویل دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران در ادامه ساخت جاده‌های بین مزارع و اجرای طرح‌های آبخیز تا جالیز را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و گفت: از مجموع ۱۲۵ میلیون هکتار اراضی قابل آبخیزداری در کشورمان تاکنون ۳۲ میلیون هکتار اجرای طرح شده است.  

سردار زهرایی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در کشور با مشارکت دولتمردان، خاطرنشان کرد: هر چند انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی را در روستاها رقم زده است ولی ناکافی بوده و هویت بخشی لازم در روستاها صورت نگرفته به طوری که روستازاده‌ها از روستایی بودنشان احساس رضایت لازم را ندارند.

وی از ضعف اقدامات کشور در این حوزه به رغم تامین زیرساختها را مربوط به فراهم کردن زمینه نگه داشتن مردم در روستاها ذکر کرد و گفت: بسیج سازندگی وظیفه دارد پدیده‌های امیدآفرینی و کف انقلاب را با اولویت و نسخه پیچی برای مردم تقویت کند و در کنار آن مشارکت مردم را در امر سازندگی تقویت کند.

سردار زهرایی در رابطه با مناطق حاشیه نشین شهرها که عمدتاً ساکنان مهاجران روستایی هستند، گفت: مهاجرت معکوس اتفاق نمی‌افتد مگر این که نیازهای حاشیه نشینان شهرها تنها به اندازه معقول تامین شود و محرومیت زدایی لازم و کافی در روستاها انجام شود.

وی یکی از اقدامات در راستای محرومیت زدایی در روستاها را آبرسانی به روستاها ذکر کرد و گفت: هرچند در ابتدای دولت سیزدهم برآوردها از وجود حدود هشت هزار روستای فاقد آب شرب یا دارای آب شرب پایدار در کشور حکایت داشت ولی این تعداد الان به ۱۶ هزار روستا افزایش یافته و بسیج سازندگی در نظر دارد با مشارکت دولت آبرسانی به این روستاها را با ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت تمام شده انجام دهد که در این باره قرارداد آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا با دولت منعقد شده است.

 زهرایی عنوان کرد: دولت ارائه برنامه های آموزشی در ۱۲ موضوع و آسیب را طی بازه سه ساله برای ۳۵۰ منطقه حاشیه شهری مدنظر دارد که برای سال اول ۶۰ محله در نظر گرفته شده و بسیج سازندگی نقش تسهیلگری در این رابطه دارد.

وی با بیان این‌که هرچند بسیج سازندگی در زمینه ایجاد شغل پایدار فعالیت ندارد ولی طرح‌های مشترکی را با دولت جهت بسترسازی در این خصوص انجام می‌دهد، عنوان کرد: در همین راستا احیای یکهزار واحد راکد صنعتی خرد و متوسط را در دستور کار داریم که دولت در زمینه حمایت تسهیلاتی یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای آن منظور کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از همکاری این سازمان با دولت در زمینه امنیت غذایی خبر داد و گفت: در این راستا تحقق خودکفایی در پنج محصول مزیت دار مورد توجه است و تلاش داریم فاصله تولید محصول در کشاورزان نمونه را با سایر کشاورزان از طریق افزایش تولید در واحد سطح و در قالب طرح همگام با کشاورز، کاهش دهیم.  

وی در ادامه از ایجاد شوراها و مجامع جهادی در راستای شبکه سازی گروه های جهادی به عنوان ابزارهای اقتصاد مقاومتی و نیز در کنار آن ایجاد قرارگاه‌های جهادی برای فعالیت‌های جهادی خبر داد و در این خصوص گفت: تاکنون ۱۶۵ قرارگاه در کشور ایجاد شده و امیدواریم تا پایان سال به یکهزار قرارگاه افزایش یابد.

سردار زهرایی در پایان سخنان خود با تاکید بر ایجاد گروه‌های جهادی در حوزه رسانه، آموزش رابطان خبری در گروه های جهادی و تبیین فعالیتهای بسیج سازندگی به ویژه در حوزه محرومیت زدایی را خواستار شد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول