اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ورود ۹۳ دستگاه کمباین به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا و غلات

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۳ دستگاه کمباین به صورت مهاجر از استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان به منظور برداشت کلزا و غلات وارد استان شده است.

ورود ۹۳ دستگاه کمباین به چهارمحال و بختیاری برای برداشت کلزا و غلات

امرالله اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سطح زیر کشت غلات استان در سال زراعی حدود ۸۵ هزار هکتار بوده که به دلیل عدم بارش موثر و کاهش بارندگی‌های بهار در سال گذشته مزارع گندم و جو دیم دچار تنش خشکی و بروز خسارت شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برداشت غلات و کلزا در نیمه شهریورماه به پایان رسیده است، افزود: سطح قابل برداشت غلات و کلزای استان در سال جاری حدود ۷۱ هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: ناوگان برداشت فعال استان شامل ۲۴۲ دستگاه کمباین و ۱۸۲ دستگاه دروگر است که تعداد ۱۴۹ دستگاه کمباین بومی و ۹۳ دستگاه به صورت مهاجر از استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان به منظور برداشت به استان مهاجرت کردند.

اسماعیلی تعداد اکیپ‌های ناظر بر عملیات برداشت را ۸۵ اکیپ دانست و افزود: تعداد کارت معاینه فنی صادر شده برای کمباین‌های برداشت استان ۲۳۸ مورد است.

وی در پایان گفت: حدود ۹۱ درصد از سطوح غلات استان به صورت مکانیزه کامل توسط کمباین و حدود ۹ درصد سطوح غلات توسط دروگر یا به صورت دستی برداشته شده است.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول