اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

چگونه از تولد نوزادان نارس جلوگیری کنیم؟

مسؤول سلامت کودک مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از تولد نوزادان نارس، باید حاملگی با برنامه باشد و قبل از آن، تحت نظر ماما شرح حال بیمار گرفته شود.

چگونه از تولد نوزادان نارس جلوگیری کنیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نوزادان در هر شرایطی که باشند به مراقبت والدین و اطرافیان نیاز دارند، اگر نوزادی نارس به دنیا بیاید این مراقبت‌ها برای او باید بیشتر صورت گیرد تا بتواند سلامت خود را به دست بیاورد.

اویسی مسؤول سلامت کودک مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص مراقبت از نوزادان به خبرنگار فارس، گفت: سه مرحله از زندگی از جمله نوزادی، دوران بارداری و در نهایت سالمندی نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: در مرحله پیشگیری از مرگ و میر دوران بارداری موفق بودیم، ولی هنوز مراقبت‌های دوران نوزادی جای کار دارد که باید نسبت به این موضوع آحاد جامعه آگاهی‌های خود را بالا ببرند.

مسؤول سلامت کودک مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیشترین عامل مرگ و میر نوزادان را مختص نوزادان نارس دانست و گفت: باید از تولد نوزاد نارس جلوگیری شود.

وی در توضیح جلوگیری از تولد نوزاد نارس، افزود: اگر قرار است مادری باردار شود باید با برنامه باشد که با مراجعه به پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت، فرم پیش از بارداری را تکمیل می‌کند، البته بهترین زمان هم سه ماه قبل از حاملگی است.

اویسی تصریح کرد: با گرفتن شرح حال، اگر مادر بیماری و نیاز به مراقبت داشته باشد به پزشک ارجاع داده می‌شود و تا زمانی که بیماری رفع نشود، نباید باردار شود.

وی اظهار کرد: بعد از تولد نوزاد هم نسبت به کوچک‌ترین علامت از سوی نوزاد که خطر است بی‌تفاوت نباشیم به عنوان مثال عدم شیرخوردن یا کودکی که نسبت به تحریکات بی‌تفاوت باشد و به محرک جواب نمی‌دهد، تشنج دارد، مشکلات تنفسی و... باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنیم.

اویسی تصریح‌کرد: اولین مراقبت نوزادان پس از تولد هم، باید در سه تا پنج روزگی تولد نوزاد باشد تا در صورت مشکلی به سطوح تخصصی ارجاع داده شوند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول