اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

تیرانداز: چرا لیدرهای اغتشاشات مجبور شدند از سلبریتی‌ها استفاده کنند؟

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: لیدرهای اغتشاشات چند سال پیش گفتند مردم دیگر ما را قبول ندارند و باید به سراغ سلبریتی‌ها برویم، الان هم سراغ افرادی مانند مسیح علینژاد و فلان هنرپیشه و فوتبالیست رفته‌اند.

تیرانداز: چرا لیدرهای اغتشاشات مجبور شدند از سلبریتی‌ها استفاده کنند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پیام تیرانداز کارشناس مسائل رسانه و مدیرعامل خبرگزاری فارس، در ویژه برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما که با موضوع « بررسی ابعاد رسانه‌ای تحرکات اخیر» پخش شد، با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌های فارسی زبان معاند در حوادث مختلف، گفت: این رسانه ها برخوردهای دوگانه‌ای با مسائل دارند، برای مثال در موضوع راهپیمایی باشکوه اربعین وقتی فعالیت این رسانه ها را رصد می کردیم می گفتیم شاید خبری از این موضوع ندارند یا خبرنگاران آنها مرخصی هستند چون هیچ خبری را از اربعین منتشر نکردند، اما وقتی که برای مدتی عبور از مرزها با مشکلاتی همراه شد، اینها مانند رویه همیشگی خود که مگس وار روی زخم ها می نشینند، چند خبر منفی درباره اربعین منتشر کردند و اینجا بود که فهمیدیم اینها نسبت به پیاده روی اربعین خیلی بی خبر هم نیستند.

 

 

تیرانداز در ادامه با اشاره به اظهارات کارشناس رسانه فارسی زبان سعودی مبنی برا اینکه در ایران رسانه مستقل نداریم، گفت: ما که ادعایی نداریم که مستقل هستیم و معتقدیم در عصر حاضر رسانه‌ای که بگوید مستقل هستم، دروغ میگوید، اما رسانه‌ فارسی زبان سعودی که مدعی است مستقل است، اگر درباره فساد خاندان سعودی یا درباره قتل خاشقچی فقط یک سوال از حکومت عربستان بپرسد، ما مستقل بودن اینها را قبول می کنیم.

این کارشناس رسانه ادامه داد: درباره رسانه بی.بی.سی هم همینطور است، درست در ایامی که اینها مدعی بودند در ایران حکومت موروثی است، در همین شرایط ملکه جانش را از دست داد، بعد دیدیم موروثی بودن در انگلستان دقیقا اتفاق افتاد و در این کشور فردی که پسر بزرگ ملکه بود و همه دیدند تعادل هم ندارد، پادشاه شد! و بعد هم رسانه بی.بی.سی که مدعی مستقل بودن داشت حتی برای لباس زیر ملکه چندین ساعت رپرتاژ خبری پخش کرد.

تیرانداز در ادامه با اشاره به مواضع مقتدرانه رئیس جمهور در نشست سازمان ملل و همچنین موضوع پیوستن ایران به شانگهای اظهار داشت: دشمنان در چنین شرایطی به دنبال این بودند که از ایران انتقام بگیرند برای همین دست به چنین اقداماتی زدند و کار همیشگی آنها هم همین است.

وی تاکید کرد: برخی شاید سال 88 یادشان نباشد ولی در آن ایام برای اینکه فضای فتنه گون مشخص شود و معلوم شود پشت صحنه اینها چه کسانی هستند، حدود 8 ماه طول کشید، اما در حوادث اخیر هویت اینها از همان روزهای اول مشخص شد و دیدیم این جریان از همان ابتدا قرآن را به آتش کشیدند، نیروی پلیس را به شهادت رساندند و اموال مردم را تخریب کردند و ...

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم در اجتماعات 28 صفر گفت: همانطور که دیدید مردم کار خودشان را بلد هستند و به خیابان آمدند و کار را جمع کردند نسخه اغتشاشگران را در هم پیچیدند. این نشان می دهد مردم خیلی آگاه هستند و تکلیف خودشان را می دانند.

تیرانداز اضافه کرد:  دشمنان کوچکترین مسائل را به نظام دینی و حکومتی ما ربط می دهند، هیچ ابایی هم ندارند، به راحتی دروغ می گویند، تهمت می زنند، از روش های شیطانی استفاده می کنند و.... در حادثه اخیر هم ما لحظه ای رصد می  کردیم، می دیدیم برای رسانه های دشمن انگار در دنیا هیچ اتفاقی رخ نداده و تمام حواس اینها به اغتشاشات در ایران بود.

 

 

وی افزود: دشمنان 43 سال است دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی هستند و هر بار هم با یک بهانه ای دست به اغتشاش و آشوب می زنند، این بار هم دیدید که دستشان روی ماشه بود و منتظر بودند یک اتفاقی رخ دهد تا به بهانه آن آشوبگری کنند.

تیرانداز ادامه داد: این جریانات در دفعات قبل از برخی چهره های سیاسی استفاده کردند، و اخیرا هم دیدیم که از سلبریتی ها داخلی و خارجی بهره بردند، این یک کار سازماندهی شده بود و فوت خانم امینی هم بهانه اینها شد.

وی با بیان اینکه باید سلبریتی‌های حامی اغتشاش و اغتشاشگران پرسید واقعا دغدغه شما چیست؟، اظهار داشت: از کسانی که در اغتشاشات اخیر بازداشت شده اند سوال شده که دغدغه شما چیست و مشخص شده که اینها دغدغه معیشتی ندارند، سلبریتی ها که دیگر جای خود دارند و از بهترین ویلاها و امکانات بهره می برند. واقعا باید از اینها پرسید دغدغه شان چیست! خدا پدر آن سلبریتی را بیامرزد که گفته بود همه دغدغه من این است که باید ماهی ده هزار دلار برای فرزندم به خارج بفرستم!

تیرانداز گفت: برخی سلبریتی ها می گویند آزادی بیان نداریم، ولی شما دیدید که خیلی راحت آموزش ساخت تجهیزات خرابکاری هم می دادند و دیگران را به اغتشاش دعوت کردند. هیچ جای دنیا به اینها اجازه چنین کارهایی داده نمی شود. در انگلیس هم دیدید هواداران اینها یک اعتراضی کردند و پلیس چگونه با آنها برخورد کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره لیدرهای داخلی اغتشاشات گفت: چند سال پیش گفتند مردم دیگر ما را قبول ندارند و باید به سراغ سلبریتی ها برویم، الان هم سراغ افرادی مانند علینژاد و فلان هنرپیشه و فوتبالیست رفته اند.

وی درباره اهداف لیدرهای اغتشاشات گفت: اینها هدفی جز تجزیه ایران ندارند وگرنه براندازی از اینها برنمی آید.

 

 

 

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول