اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

گازرسانی به صنایع طی ۵ ماه اخیر، ۱۳ درصد رشد داشته است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی عمده کشور از جمله فولاد، سیمان و پتروشیمی در ۵ ماه نخست امسال، رشد ۱۳ درصدی را ثبت کرد.

گازرسانی به صنایع طی ۵ ماه اخیر، ۱۳ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی عمده کشور از جمله فولاد، سیمان و پتروشیمی در ۵ ماه نخست امسال، رشد ۱۳ درصدی را ثبت کرد.

وی اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست امسال صنایع عمده کشور روزانه  ۱۴۵ میلیون مترمکعب گاز دریافت کرده‌اند. مقدار گازرسانی به صنایع عمده کشور در بخش‌های فولاد، سیمان و پتروشیمی در مدت مشابه پارسال روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب بوده و بر این اساس در ۵ ماهه امسال شاهد رشد ۱۳ درصدی گازرسانی به این بخش‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

چگنی افزود: با برنامه‌ریزی‌های مناسب و پیچیده، همزمان با برنامه‌های گسترده در تعمیرات اساسی تأسیسات، ایستگاه‌های تقویت فشار، پالایشگاه‌ها در اقصی نقاط کشور، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در تابستان امسال نسبت به پارسال رشد ۶ درصدی داشته که این مهم سبب شد تا امسال با قطعی برق مواجه نشویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول