اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نیروهای آتش‌نشانی یک سوم تعداد مورد نیاز است/ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهر زنجان باید 271 نیروی آتش‌نشان داشته باشد که امروز فقط یک سوم نیرو دارد، گفت: درخواست جذب 100 نیروی آتش‌نشان را کرده‌ایم که امیدواریم این نفرات نیز جذب شود.

نیروهای آتش‌نشانی یک سوم تعداد مورد نیاز است/ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شود

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهر روز آتش‌نشانی اظهار کرد: از روز هفتم مهر ماه هفته ایمنی آغاز می‌شود و به این مناسبت برنامه‌های مختلفی از سوی این سازمان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به خریداری دو خودروی سنگین و تجهیز ایستگاه هفتم زنجان با اعتبار 6 میلیارد تومان و تجهیز 7 میلیارد تومان افزود: روز هفتم مهر ماه هم ایستگاه هشتم آتش‌نشانی در میدان تره‌بار جدید افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال رایزنی با دولت در راستای ساخت دو ایستگاه در نهضت ملی مسکن هستیم، افزود: ایستگاه یازدهم نیز در کنار پروژه سبزه‌میدان ساخته خواهد شد.

امیرفضلی افزود: در طول 80 سال قبل در زنجان فقط 6 ایستگاه ساخته شده بود که ما در چند سال اخیر موفق به ساخت چند ایستگاه دیگر هم شدیم تا به نرم کشوری برسیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهر زنجان باید 271 نیروی آتش‌نشان داشته باشد که امروز فقط یک سوم نیروهای مورد نیاز را دارد، افزود: درخواست جذب 100 نیروی آتش‌نشان را کرده‌ایم که امیدواریم این نفرات نیز جذب شوند.

وی با اشاره به ارتقای سطح تجهیزات آتش‌نشانان و اورهال شدن ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیان کرد: ایستگاه گلشهر نیز به صورت مادر تخصصی خدمات‌رسانی در حوزه آموزش عمل خواهد کرد.

امیرفضلی با اشاره به اینکه در ایستگاه گلشهر همه رده‌های دانش‌آموزی در همه مقاطع آموزش داده خواهد شد، اضافه کرد: قطعا ارائه این آموزش‌ها در پیشگیری از خسارات آتش‌سوزی موثر خواهد بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در ارتباط با شناسنامه‌دار شدن ساختمان‌های بلندمرتبه نیز گفت: در همین راستا ساختمان‌های چند طبقه رصد شده و شناسنامه‌دار می‌شوند و اگر موارد ایمنی مورد نظر آتش‌نشانی رعایت نشود، پلمب خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 300 ساختمان بلندمرتبه بازدید شده است، افزود: در حال تهیه نرم افزار جامعی هستیم که در آن همه ساختمان‌های شهری ایمن شود.

امیرفضلی با بیان اینکه در سه سال گذشته 6 هزار عملیات انجام شده است، تصریح کرد: بحث گیر کردن در آسانسور و مسائل دیگر همچون حریق و دود گرفتگی از جمله آنها بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه روزانه 15 ماموریت توسط آتش‌نشانی انجام می‌شود، اضافه کرد: خدمات آتش‌نشانی از کوچکترین حوادث تا حریق صنعتی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گاها برخی از تماس‌ها با آتش‌نشانی غیرمرتبط است، افزود: از کل تماس‌هایی که با آتش‌نشانی گرفته می‌شود شاید فقط 10 درصد مرتبط باشد.

امیرفضلی با اشاره به فعالیت تخصصی تیم‌های غواصی و راپل آتش‌نشانی بیان کرد: آتش‌نشانی سازمانی است که در عرض 24 ساعت استراحت ندارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه به مبلغ 700 میلیون تومان تجهیزات برای آتش‌نشانان از جمله محل خواب خریداری شده است، اضافه کرد: همچنین در ارتباط با تجهیزات انفرادی نیز اقدامات قابل توجهی در آتش‌نشانی زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در هفتم مهر ماه نیز یک رژه خودرویی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در مقابل سینما روشا خودروهای جدید رونمایی خواهد شد و همچنین درجات تعدادی از آتش‌نشانان نیز اهدا خواهد شد.

امیرفضلی به دیدار با نماینده ولی فقیه و خانواده شهدا و همچنین خانواده آتش‌نشانان به مناسبت هفتم مهر ماه خبر داد و تصریح کرد: همه تلاش آتش‌نشانان تأمین ایمنی مردم و شهروندان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به جلسه با شرکت‌های دانش بنیان در تولید پهپادهای آتش‌نشانی افزود: از این پس همه اقدامات به صورت عِلمی انجام خواهد شد.

وی از پیگیری برای خریداری نردبان 64 متری شهرداری نیز خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم این موضوع نیز به زودی تحقق پیدا کند.

امیرفضلی با اشاره به آسیب‌دیدگی چند مورد از آتش نشانان در اغتشاشات اخیر گفت: همچنین چند موتور آتش‌نشانی و یکی از نیروهای آتش‌نشانی نیز به علت اصابت آجر پاره از ناحیه دست دچار آسیب شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول