اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور

مجمع ناشران انقلاب اسلامی که متشکل از جمعی چندصدنفره از ناشران متعهد و انقلابی است در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور بیانیه‌ای صادر کرده است.

بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی درخصوص وقایع اخیر بیانیه‌ای صادر کرده است که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عزیز و سرافراز که توسط امتی مجاهد و مقاوم و زیر سایه پرچم اسلام ناب محمدی و تحت زعامت و رهبری امام راحل(ره) شکل گرفت، احیاکننده ارزش‌های والای اسلامی و انسانی بود. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توانست با حضور پرشور و شعور مردم در عرصه‌های مختلف کشور الگویی نوین را در جهان ارائه کند و آن مردم‌سالاری دینی بود. موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، دفاعی و...، ایران را به یک الگوی جذاب برای ملت‌های آزاده تبدیل کرد و همین موضوع باعث شد تا مستکبران عالم از همان روزهای نخست علم مخالفت و دشمنی با مردمی‌ترین انقلاب تاریخ را بلند کنند.

دستاورد‌های افتخارآفرین ملت مقاوم ایران در چهار دهه اخیر تبدیل به خاری بر چشم دشمنان و بدخواهان این کشور و مردم دین‌دار آن شد و ایران را از حضیض ذلت در دوره سیاه پهلوی به اوج عزت در جمهوری اسلامی رساند. در این میان گروه‌ها و فرقه‌های مختلفی همچون سلطنت‌طلبان، منافقان، خائنان و فتنه‌گران که در صدد انتقام گرفتن از مردم انقلابی و دین‌دار ایران اسلامی بودند، با تمامی اختلافات ظاهری دست‌به‌دست هم دادند تا ضربه‌ای به پیکره این ملت عظیم وارد کنند؛ اما «مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین».

فتنه‌انگیزی و اغتشاشات اخیر نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت بیش از پیش روشنگری و تبیین در زمان حال است تا مانعی باشد در مقابل تحریف واقعیت‌ها توسط مزدوران دشمن و این امر بیش از همه بر عهده هنرمندان، نویسندگان، ناشران و اهالی فکر و اندیشه است. هنرمندان و نویسندگان و فرهنگیان می‌توانند در شرایط غبارآلود فتنه مسیر حق و حقیقت را بشناسند و دنبال کنند که وابستگی فکری و مالی به دنیای غرب نداشته باشند و دلبسته این کشور، فرهنگ و آیین مترقی آن باشند.

آنچه عیان است این است که ما با یک فتنه اسرائیلی طرفیم و عوامل آن هم جریان نفاق و فرقه‌های گمراه و گروهک‌های تجزیه‌طلب هستند. و الا جز منافقین جنایتکار کیست که به انسان‌سوزی و کشتار بی‌گناهان مبادرت ورزد و به آن افتخار کند؟ حافظه تاریخی ملت ایران و روایت‌های مستند، به سابقه منافقین در آتش‌زدن انسان‌ها و شکنجه و ترور مردم عادی کوچه بازار در سال‌های دهه شصت گواهی می‌دهد.

آنچه امروزه در فضای مجازی و پلتفرم‌های صهیونیستی تحت عنوان قرآن‌سوزی و اهانت به مقدسات شاهد آن هستیم، دل هر مسلمان آزاده و غیرت‌مندی را به درد می‌آورد و حاشا و کلا که مردم غیور ایران اجازه دهند در کشور قرآن و اهل بیت(ع) به ساحت ثقلین اهانت شود.

آیا غیر از پهلوی‌پرستان و تفاله‌های رضاقلدر، کسی سابقه اهانت به میراث فاطمی ملت ایران و کشیدن چادر از سر نوامیس و بانوان کشورمان را داشته است؟

آیا غیر از فتنه‌گران کوردل و بهایی‌های مرتدشده، کسی سابقه اهانت به پرچم‌های مشکی عزای سیدالشهدا ارواحنا فداه را داشته است؟

آری. امروز همه فتنه‌گران، همه گروهک‌ها، همه فرقه‌های ضاله، همه شبکه‌های صهیونیستی، بهایی، سعودی و همه قدرت‌های غربی و استکباری و استعماری با همه قوای نرم و رسانه‌ای و مزدوران خود جمع شده‌اند و علیه ملت ایران صف‌آرایی نموده‌اند.

آیا می‌شود سکوت پیشه کرد تا کفتاران تجزیه‌طلب سلاح به دست گیرند و با ترساندن عده‌ای، پرچم مقدس لا اله الا الله و بیرق زیبا و باعظمت و افتخار جمهوری اسلامی ایران را به آتش بکشند؟

این حجم از عصبانیت و خشم علیه ملت ایران و اعتقادات مردم مؤمن آن ناشی از افتخارات روزافزون نظام جمهوری اسلامی است که دشمن را اینگونه منفعل کرده و او را به رفتارهای کور و مذبوحانه سوق داده است.

کم‌اثرشدن تحریم‌های همه‌جانبه و فلج‌کننده‌شان، حضور معنادار اجتماعی و مانور چند ده میلیونی در عزاداری و ابراز ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) و عظمت تجمعات مذهبی و ابراز محبت عمومی به نمادها و نواهای انقلابی و مذهبی، عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، اقتدار دفاعی و آمادگی اقدام متقابل همه‌جانبه و مایوس‌کننده علیه دشمنان عنود در مرزها و حتی خارج از مرزهای ایران، ارتباط گسترده ایران با همسایگان و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، انسجام و به‌هم‌پیوستگی مثال‌زدنی ملی ایرانیان با وجود تنوع‌های کم‌نظیر قومی و مذهبی و توطئه‌های مکرر خناسان، تغییر معادلات ژئوپلیتیک و دیپلماتیک به نفع جبهه ضد غرب و جریان مقاومت در دنیا با نقش‌آفرینی موثر جمهوری اسلامی ایران، بی‌دولتی و ناآرامی و ناامنی مستمر در شهرهای مناطق اشغالی و در عوض آرامش و ثبات در اقصی نقاط ایران عزیز اسلامی، محبوبیت، صلابت و نفوذ کلام رهبر حکیم انقلاب اسلامی در قلوب مردم آزاده ایران و حتی دیگر کشورها، شکست رسمی سعودی و امریکا و اروپا با هم در مقابله با نهضت‌های مستضعف و مظلوم مقاومت در منطقه، بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی و علمی و ایجاد آمادگی برای جهش‌های پیشرفت کشور توسط دولت و مردم و نخبگان ایرانی و هزاران دستاورد دیگر که همگی ناشی از عمق ایمان و استقامت ملت صبار و شکور ما و لطف و عنایت الهی به مردم این سرزمین مقدس است. طبیعی است که دشمنان عنود و بدخواهان حسود را به صرافت فتنه‌گری و دستپاچگی آشوب بیندازد.

در این ایام دروغ‌پردازان در شبکه‌های رسانه‌ای دشمن، تمام زور خود را زدند تا از جسد بی‌جان دخترک کُرد هموطن، پیراهنی بسازند و با آن، برای بی آبرویی و بی‌حیثیتی‌شان، فکر جبران باشند.

تصورشان این بود که اگر زامبی‌های وطنی را به مانند داعش، عصبانی و وحشی و رعب‌آور نشان دهند، مردم ایران و نیروهای مدافع آنان می‌ترسند و صحنه را برای بدمستی‌ها و رذالت‌های وحشیانه آنان خالی می‌کنند! فکر می‌کردند اگر چادر از سر بانوی محجبه کشیدند، دختران و زنان ما منفعل و منزوی می‌شوند! فکر می‌کردند اگر ماشین و حتی خود پلیس مقتدر و مظلوم ما را آتش بزنند، پلیس پشت به معرکه می‌کند! حاشا و کلا. نه زن ایرانی را شناختند نه مردش را. نه ملت ایران را شناختند نه رهبرش را.

چه خیال خامی کردند خام‌شدگان رسانه‌های ملکه‌ متوفی! امروز ماییم و ده‌ها مرز شکسته‌شده و ذنب لایغفر فتنه‌گران و آشوب‌طلبان.

اگر هیجان‌زدگی و جوزدگی تعدادی نوجوان و جوان در خیابان‌ها قابل بخشش باشد که نیست اما قطعا اهانت و جسارت به مرزهای مقدسات جای بخشودگی ندارد. تاوان اهانت به قرآن شریف و اهل بیت(ع) قطعا باید به‌گونه‌ای بازدارنده باشد تا احدی جرئت تکرار آن را نکند. هرگونه اغماض دستگاه اطلاعاتی و قضایی در این زمینه غیرقابل‌قبول خواهد بود.

مردم، خود بر مبنای وظیفه انقلابی نسبت به انتقام و تاوان‌کشی از عناصر مرتد و داعش‌های وطنی و تنبیه سلبریتی‌های فتنه‌گر، انگیزه‌های بالایی دارند؛ لیکن بر مبنای قانون‌گرایی و ایمان به وجود عنصر غیرت دینی در میان مسئولان کنونی کشور منتظر اقدام عاجل، تادیب‌کننده و اثربخش آنان هستند.

همه خسارت‌های اقتصادی به اموال عمومی و جان و مال مردم باید توسط کسانی که به مردم آن دروغ بزرگ را حقنه کردند و با پافشاری بر دروغ خود، مردم را دعوت و تشویق به آشوب و اغتشاش و وحشی‌گری و ... کردند، جبران شود ؛ و نه از بیت‌المال...

سلبریتی‌هایی که برای خوشایند سفارتخانه‌های غربی، یا ارباب ارّه به‌دست سعودی‌شان، یا فالوورها و دوستان آلبانی‌نشین‌شان مردم را فریب دادند، لایق بخشش نیستند. نام‌ها و برندهایی که به طمع افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها و مشتری‌ها، آن‌گونه خیانتی را بر کشور عزیزمان روا داشتند، سزاوار سماحت نظام نیستند.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی که متشکل از جمعی چندصدنفره از ناشران متعهد و انقلابی است، به عنوان یکی از تشکل‌های فعال در حوزه کتاب و نشر، ضمن حمایت از نیروی انتظامی در مقابله با اغتشاشگران و همچنین محکومیت آشوبگرانی که با اهانت علیه مصحف شریف قرآن، هتاکی علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، تخریب مساجد و امامزادگان، هتک حرمت چادر و حجاب بانوان، خسارت به اموال عمومی کشور و آزار و اذیت مردم، افکار عمومی و احساسات ملت ایران را جریحه‌دار کردند، این اغتشاشات و آشوب‌ها را ادامه مسیری فرهنگی و رسانه‌ای می‌داند که از ابتدای انقلاب اسلامی با حمایت جبهه مستکبرین عالم تجهیز شد و به دست عده‌ای غرب‌زده در داخل کشور، اجرا و در حال پیگیر است.

تجربه گران‌سنگ جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که این فتنه نیز با هوشیاری و همدلی ملت آگاه و مسلمان ایران خاموش خواهد شد و سران و مشوقان این فتنه بیش از پیش در نگاه ملت ایران رسوا خواهند شد. اما رسالتی بزرگ بر دوش تمام هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور وجود دارد که رهبر حکیم انقلاب بارها تحت عناوین مختلفی آن را مطالبه کردند و در سال‌های اخیر آن را جهاد تبیین نامیدند. لذا این تشکل با دعوت از اهالی فرهنگ و رسانه برای حضور میدانی در کنار مردم برای مقابله با اغتشاشگران و همچنین تبیین و حضور فعالانه در این فتنه، خواستار ایفای نقش تبیین‌گری و روشن‌گری توسط نخبگان فرهنگی و رسانه‌ای کشور است که با عنایت الهی این کار به یکی از عوامل مهم بصیرت‌افزایی و ایجاد مرزبندی با دشمنان قسم‌خورده ملت ایران منجر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول