اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراف فرمانده نیروی هوایی آمریکا: چین در حوزه هوافضا پیش افتاده است

فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفت که چین در قدرت هوایی و فضایی سریع پیشرفت کرده و توانایی رزمی آمریکا در خطر افتاده است.

اعتراف فرمانده نیروی هوایی آمریکا: چین در حوزه هوافضا پیش افتاده است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژنرال مارک کلی» فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفت که چین در قدرت هوایی و فضایی خود آنقدر سریع  پیشرفت کرده که توانایی نیروی هوایی امریکا برای بازدارندگی از طریق نیروهای متعارف در خطر است.

به گزارش وبگاه «ایرفورس» ژنرال کلی در سخنرانی در «مجمع هوایی، فضایی و سایبری»  نیروی هوایی آمریکا گفت: «ما از دوران همسانی معمولی خارج شده‌ایم. وقتی همخوانی معمول دارید، خطر راهبردی رقبا کم است، اما از نظر بازدارندگی متعارف به آن حد نرسیده‌ایم.»

وی گفت که کمیت نیروهای هوایی آمریکا کمتر از نصف اندازه زمانی است که ایالات متحده به سرعت و با تلفات نسبتاً کمی در جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ پیروز شد و کمیت نیروهای هوایی رزمی بسیار کمتر از آن چیزی است که مطالعات مختلف طبقه بندی نشده نشان داده است.

کلی گفت که نیروی هوایی به ۶۰ اسکادران جنگنده نیاز دارد تا تمام مسئولیت‌هایی را که در رابطه با دفاع از کشور، حوادث احتمالی برون مرزی، حضور در خارج از کشور و پاسخ به بحران بر عهده دارد، انجام دهد، اما فقط ۴۸ اسکادران جنگنده ‌ای  این چنینی دارد.

کلی گفت که کمبودها بیشتر در نیروی هوایی در بخش اقیانوس آرام احساس می‌شود که به ۱۳ اسکادران نیاز دارد اما تنها ۱۱ اسکادران را در اختیار دارد.

اخیرا نیز یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا از پیر بودن ناوگان جنگنده‌های «اف-۱۶ فالکون» این کشور که ستون فقرات نیروی هوایی ایالات متحده را شکل می‌دهد، خبر داد.

به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز» این جنگنده‌های نسل چهارم در حال پیر شدن هستند و به طور میانگین اف-۱۶ فالکون بیش از ۳۰ سال سن دارد و برخی از آنها در اوایل دهه هشتاد میلادی شروع به پرواز کردند.

بر ساس این گزارش،  نیروی هوایی آمریکا تلاش می‌کند به برخی از ان جنگنده‌ها  عمر تازه ای بدهد به این امید که آنها تا دهه ۲۰۴۰ به پرواز خود ادامه دهند، اما ژنرال «ریچارد مو» مسئول برنامه ریزی نیروی هوایی آمریکا بر این باور است که جایگزینی  اجتناب ناپذیر است.

ژنرال مور در این باره گفت که مشکل این است که جنگنده‌های جایگزین، به ویژه «اف-۳۵ ای» به اندازه کافی سریع به دست ما نمی رسند.

مقامات ارشد نیروی هوایی مدتهاست که گفته‌اند این باید دستکم ۷۲ جنگنده در سال خریداری شود. مور در این باره نیز گفت که امروزه، میانگین هواپیماهای جنگنده در  حال خدمت حدود ۲۸ سال است و تامین مالی چنین تدارکاتی به نوسازی و کاهش میانگین سنی ناوگان کمک می‌کند.

مور گفت، با توجه به اینکه چین و ارتش پیشرفته آن به عنوان تهدید فوری در نظر گرفته می‌شود، نیاز به نوسازی ناوگان جنگنده‌های نیروی هوایی ضروری است (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول