اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۵۲ هزار دانش آموز ورامینی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش ورامین گفت: امسال پیش بینی می‌شود تعداد کل دانش آموزان در شهرستان ورامین ۵۲ هزار نفر باشد که تاکنون ۴۸ هزار و ۵۵۸ نفر مجموع دانش آموزانی بوده که در سامانه سیدا ثبت نام و ساماندهی شده است، همچنین این نوید را به مردم ورامین می‌دهیم که امسال اولین سال فعالیت دانشگاه فرهنگیان در ورامین آغاز می‌شود.

۵۲ هزار دانش آموز ورامینی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل می‌شوند

علی عباسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص وضعیت بازگشایی مدارس در این شهرستان اظهار کرد: آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس در شهرستان ورامین وجود دارد که با توان و نیروی صددرصدی همه همکاران، دبیران و کادر اجرایی در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۲ این مهم فراهم خواهد شد.

وی گفت: امسال ۱۴۶۰ کلاس درس در شهرستان ورامین ایجاد شده و ۱۷۴۹ نفر از همکاران ما در مدارس سازماندهی شدند که ۹۰ درصد ثبت سفارش کتاب و توزیع کتاب‌ها انجام شده که در فرصت باقی مانده البافی دانش آموزان در سامانه ثبت سفارش کتاب ثبت نام و کتاب‌های خود را دریافت خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش ورامین افزود: امسال ۲۳۴ مدرسه را بازگشایی خواهیم کرد که از این تعداد ۱۷۱ مدرسه دولتی و  ۶۳ مدرسه غیر دولتی است.

عباسی بیان کرد: ظرفیت کلاس های درسی بستگی به تراکم تعریف شده مطابق با بخشنامه اداره کل آموزش و پرورش می‌باشد که براساس تراکم و میزان ظرفیت کلاس ها دانش آموزان را ساماندهی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بافت فرسوده مدارس در ورامین، گفت: طبق آماری که گرفتیم حدود ۳۰ درصد مدارس شهرستان ورامین نیاز به مقاوم سازی دارند که در دستور کار اداره نوسازی اداره کل قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار این مهم انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش ورامین در ادامه با اشاره به لباس فرم دانش آموزان، عنوان کرد: هر ساله قبل از بازگشایی مدارس جلسات متعددی برای ساماندهی دانش آموزان با نمایندگان انجمن اولیا مدارس در اداره آموزش و پرورش برگزار می‌شود که نوع پوشش و لباس فرم دانش آموزان برای یک دست بودن آنان مخصوصاً دانش آموزان دوره ابتدایی چگونه باشد که همه اقدامات و الزامات مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، در واقع متولی اصلی این مهم انجمن های مدارس هستند.

عباسی با اشاره به میزان تراکم دانش آموزان اتباع در شهرستان ورامین، اظهار کرد: دانش آموزان اتباع هنوز در حال آوردن مدارک هویتی برای ثبت نام در مدارس هستند اما امسال  پیش بینی می‌شود آمار ثبت نامی دانش آموزان اتباع در شهرستان به ۱۵ هزار نفر برسد زیرا در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار نفر دانش آموز اتباع در شهرستان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اتباعی که جدیدالورود هستند با مدارک حمایت تحصیلی که دفتر کفالت نوبت دهی و مشخصات هویتی برای آنان صادر می‌شود با ارائه مدارک هویتی اتباع نیز ثبت نام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ورامین در ادامه گفت: امسال پیش بینی می‌شود تعداد کل دانش آموزان در شهرستان ورامین ۵۲ هزار نفر باشد که تاکنون ۴۸ هزار و ۵۵۸ نفر مجموع دانش آموزانی بوده که در سامانه سیدا ثبت نام و ساماندهی شده است.

عباسی افزود: با توجه به پیش بینی های که شده امید است با حمایت مسوولین تعداد کلاس های مدارس در این شهرستان را به استاندارد نزدیک کنیم.

وی گفت: با توجه به میزان تراکم کلاس بندی های که برای مدارس تعریف شده بستگی به موقعیت مدرسه دارد یعنی مدرسه روستایی عشایری یا در شهر باشد متفاوت است و ثبت نام مدارس نیز بر این اساس انجام می‌گیرد و میزان تراکم هر کلاس را حداکثر روی ۳۰ دانش آموز در نظر گرفتیم منتهی همشهریان عزیز به لحاظ جابجایی هایی که داشتند بعضاً مشاهده می شود این میزان تراکم مورد تغییر قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ورامین بیان کرد: برنامه زنگ شکوفه ها را در روز پنجشنبه و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ در دوم مهرماه در مدرسه دخترانه شاهد در مجتمع آموزشی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

عباسی در ادامه با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان در ورامین، تصریح کرد: این نوید و مژده را به همه همشهریان عزیز ورامینی می‌دهیم که با حمایت مسوولین شهرستانی و استانی و همکاری مجدانه و تلاش بی وقفه مدیران ما در شهرستان ورامین امسال اول مهرماه دانشگاه فرهنگیان فعالیت خودش را در شهرستان آغار می‌کند.

وی گفت: همه تلاش ها قاطع باعث شد تا این دانشگاه که مظهر تعلیم و تربیت می‌باشد، باعث تقویت جایگاه آموزش و پرورش و دانش آموزان در شهرستان است امسال شاهد فعالیت دانشگاه فرهنگیان در ورامین هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ورامین افزود: این دانشگاه در خیابان دانشسرا نرسیده به میدان دانشگاه ورامین واقع شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول