اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمل‌ونقل بین‌المللی محور رایزنی مقامات ازبکستان و لهستان

نشست دوره‌ای کمیسیون مشترک ازبکستان و لهستان در حمل و نقل بین‌المللی مسافری و باری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حمل‌ونقل بین‌المللی محور رایزنی مقامات ازبکستان و لهستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست دوره‌ای کمیسیون مشترک ازبکستان و لهستان در حمل و نقل بین المللی مسافربری و باری با کمک سفارت ازبکستان در لهستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

هدف از برگزاری این ویدئو کنفرانس بررسی گسترش بیش از پیش همکاری‌های سودمند ازبکستان و لهستان در زمینه‌های حمل و نقل و لجستیک، تامین بدون وقفه حمل و نقل صادرات و واردات کالاها، ارائه تسهیلات متقابل در حمل و نقل کالاها، ایجاد شرایط مطلوب برای رانندگان حمل و نقل ملی و همچنین توسعه مسیرهای جایگزین حمل و نقل کالاها است. 

در این ویدئو کنفرانس ریاست هیأت ازبکستان را «عبدالصمد مومن‌اف» معاون وزیر حمل و نقل این کشور و هیت لهستانی را «رافال وبر» معاون وزیر امور زیربنایی بر عهده داشت.

طرفین روند اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب سفر «الهام محکم اف» وزیر حمل و نقل ازبکستان در ماه آگوست سال جاری میلادی به لهستان و گفت‌وگوهای وی با همکاران لهستانی در مورد چگونگی و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های حمل و نقل، افزایش تعداد برگه‌های مجوز برای وسایل نقلیه باری را بررسی کردند.

خاطرنشان شد که با اجرایی شدن «GSP + » صادرات از ازبکستان به کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت. در این میان اقلام صادرات ازبکستان در حال توسعه است.

در این گفت و گو تاکید شد تا پایان سال 2022 میلادی صادرات ازبکستان به لهستان نسبت به سال 2021 میلادی با 40 میلیون دلار افزایش به 130 میلیون دلار خواهد رسید. 

لهستان استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول