اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرمانده کل ارتش: درس‌های دفاع مقدس راهنمای چیرگی بر دشمنان است

فرمانده کل ارتش در پیامی تاکید کرد: درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، راهنمای چیرگی بر دشمنان است.

فرمانده کل ارتش: درس‌های دفاع مقدس راهنمای چیرگی بر دشمنان است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس پیامی صادر و تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز، راهنمای چیرگی بر دشمنان می‌داند.

متن پیام سرلشکر موسوی به شرح ذیل است:

دفاع مقدس، میعادگاه بصیرت حسینیان زمان است که ندای «هل من ناصر» مولایشان را در کرانه‌های تاریخ شنیدند و لبیک‌گویان، رزم‌جامه‌های متبرک به نام و نشان مسافر کربلا بر تن کرده، راهی میادین مقابله با هجوم دشمن شدند، حماسه آفریدند و جان پاک خویش را نثار کردند تا ابناء‌الحسین و یاران و یاوران سلاله پاکش؛ امام خمینی (ره)، تاریخ عاشورا را تکرار کنند.

سرآغاز تحمیل جنگ، هراس استکبار جهانی از ترویج فرهنگ و انقلاب ملت ایران و ملتی فاخر و قاهر با پیام صلح و دوستی و اعتلای ارزش‌های انسانی و احترام به حقوق ملت‌ها بود. دشمن اما عظمت این ملت حسینی و صبر زینبی خانواده‌های غیور و شهیدپرور را نادیده گرفته بود.

مادران و همسران سرزمین‌مان در مواجهه با نخستین شراره‌های جنگ، دشوارترین انتخاب جنگ را با بدرقه رزمندگانشان به میدان دفاع از عزت و عظمت ایران، برگزیدند و عزیزانشان را در کسوت جانبازی و خلعت زیبای شهادت دریافتند.

با اراده الهی ملت بزرگ و ولایتمدار و پایمردی لشکریان و ایثارگران ارتش، سپاه، بسیج، قوای انتظامی و جهادگران سازندگی در سنگرهای مقاومت و در سایه تدبیر و عقلانیت، حماسه‌هایی کم نظیر خلق شد و دشمن گام به گام، عقب ‌نشست و در هم ‌شکست.

ایران قوی با اقتدارآفرینی ارتش مقتدر و نیروهای مسلح قوی، تحت فرماندهی حکیمانه ولایت فقیه به عنوان قدرت تعیین کننده و تأثیرگذار در معادلات منطقه به جهانیان معرفی شد که قدرتش را نه از ابرقدرت‌ها و ماشین کشتارشان، که از باور الهی مردم و رزمندگان ایثارگر و خانواده معظم شهدا و مهرورزی به ملت‌ها و فرهنگشان و ایستادگی در برابر قدرت‌های خودخوانده و مستکبر دریافت می‌کند.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز، راهنمای چیرگی بر دشمنان می‌داند و به مدد سیره خداباوری، ولایتمداری، وطن دوستی و با حمایت و همدلی خانواده‌هایی به مراتب صبورتر و بصیرتر از سالیان دفاع مقدس، از انبوه مشکلات و موانع عبور می‌کند.

امروز به فضل الهی این نظام ارزش‌بنیان، در عالی‌ترین مدارج موفقیت و اقتدار قرار دارد و با نقش‌آفرینی سربازان ظهور، در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی، گام‌های بلندی برداشته و همچنان مصمم به طی این مسیر اقتدارآفرین است.

اینجانب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، عاشورایی‌ترین رخداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با دهه پایانی ماه صفر، اربعین حسینی و رحلت پیامبر بزرگ اسلام را گرامی می‌دارم و اقتدار پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران و عزت روزافزون خانواده های معظم شهدا و جانبازان و خانواده‌های صبور رزمندگان را در پرتو عنایات حضرت ولی‌عصر عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا مسئلت دارم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول