اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عجز و لابه‌های زلنسکی در سازمان ملل: روسیه را مجازات کنید

رئیس جمهور اوکراین با درخواست از کشورهای جهان برای مجبور کردن روسیه به پرداخت تاوان جنگ با کشورش، مدعی شد که ۵ شرط غیرقابل مذاکره برای صلح دارد.

عجز و لابه‌های زلنسکی در سازمان ملل: روسیه را مجازات کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اعلام بسیج بخشی از نیروهای نظامی روسیه و حمایت مسکو از برگزاری همه‌پرسی در مناطق دونباس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه به تکرار عجز و لابه‌ها در سازمان ملل پرداخت.

زلنسکی در پیام ویدئویی ضبط‌شده که به‌عنوان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرده بود، گفت: «من از طرف کشوری صحبت می‌کنم که مجبور شد از خود دفاع کند اما فرمولی برای صلح دارد. ۵ شرط برای دستیابی به صلح با روسیه وجود دارد که غیرقابل مذاکره است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با ادعای حصول نتایج مثبت در جنگ با روسیه، مدعی شد: «ما تمام شهرهای اوکراین را از اشغال روسیه آزاد خواهیم کرد. روسیه جنگی را که در سال ۲۰۱۴ علیه کشورمان آغاز کرد، در سال ۲۰۲۱ به یک جنگ تمام عیار تبدیل کرد».

رئیس جمهور اوکراین خطاب به کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل گفت:‌«روسیه باید به‌گونه ای مجازات شود که مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی را پس دهد. توقف تجارت و معامله با متجاوز دو بخش از فرمول صلح مطلوب است. باید دادگاه ویژه‌ای تشکیل شود تا روسیه را به جرم تجاوز به کشورمان مجازات کند و اقدامات مشخصی در این زمینه تدارک دیده‌ایم».

زلنسکی با ادعای اینکه روسیه باید تاوان جنگ با اوکراین را بپردازد، اضافه کرد: «رهبران جهان باید روسیه را به خاطر جنگ، با سلب حق وتو در شورای امنیت مجازات کنند. ما به سلاح‌های تهاجمی و سیستم‌های دفاعی بین‌المللی و همچنین برای محافظت از مردم خود به حمایت مالی نیاز داریم».

روز چهارشنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول