اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون امنیت ملی مجلس: صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی ضرورت اجتناب­‌ناپذیر است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه ای در خصوص تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی اعلام کرد: صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

کمیسیون امنیت ملی مجلس: صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی ضرورت اجتناب­‌ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به بیان مواضع مطرح شده در جلسات اخیر این کمیسیون پیرامون تحولات و تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی پرداخت.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: 

باسمه تعالی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیری­ کننده مباحث مرتبط با امنیت و سیاست خارجی در هفته جاری، جلسات متعددی را با حضور نهادها و دستگاه‌­های ذی­ربط و کارشناسان خبره پیرامون تحولات منطقه قفقاز جنوبی برگزار کرد که امید است نتایج آن بتواند به پیشبرد هر چه دقیق­‌تر اهداف اصولی کشور، ثبات و امنیت منطقه‌ای کمک نماید.

متأسفانه در ماه‌­های گذشته برخی تحرکات موجب شده است تا زمینه‌­های برهم خوردن معادلات و ترتیبات امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس پدید آید.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با لحاظ کردن تحولات و اهمیت موضوع بر این نکته تأکید دارد که صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب­‌ناپذیر است که هرگونه خدشه در آن غیرقابل پذیرش و مغایر با اصول حقوق بین‌­المللی است. جمهوری اسلامی ایران، کشورهای منطقه را به رعایت حُسن همجواری فرا می­‌خواند و بدیهی است که در برابر فتنه‌­گری‌­هایی که توسط صهیونیسم بین‌­الملل و ناتو در منطقه در قالب طرح­‌های توطئه ‌آمیز ژئوپولیتیکی دنبال می‌­شود واکنش مناسب، قاطع و به موقع خواهد داشت و رؤیاهای موهوم تاریخی و بلند پروازی‌هایی که صلح و امنیت پایدار را نقض می‌کند، به دور از واقعیت تاریخی و الزامات ژئوپولیتیکی این منطقه می‌­داند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی براساس رسالت و وظیفه ذاتی خود، تحولات این منطقه را همچنان با حساسیت و دقت مضاعف همچنان در دستورکار خود خواهد داشت و متناسب با منافع ملی، اقدامات لازم را معمول و از حقوق حقّه ملت ایران صیانت خواهد کرد.

کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول