اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

الهام علی‌اف: باکو جنگ‌طلب نیست

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مراسمی در شهر «لاچین» اظهار داشت، باکو جنگ طلب نیست و اگر ایروان حرف گوش می‌داد جنگی صورت نمی‌گرفت.

الهام علی‌اف: باکو جنگ‌طلب نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه طی مراسمی در شهر«لاچین» حضور یافت و گفت که اگر ارمنستان حرف شنوی داشت، احتمالا جنگ دوم قره باغ رخ نمی‌داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان پس از برافراشتن پرچم جمهوری آذربایجان در شهر «لاچین» گفت که اگر ارمنستان به حرف ما گوش می‌داد، به طور محتمل جنگ دوم قره باغ رخ نمی‌داد.

الهام علی اف افزود که که ارمنستان هیچ دلیلی برای متهم کردن جمهوری آذربایجان به ورود به خاک خود ندارد وهیچگونه  تماس، بیانیه و هیچ ابتکاری مانع ما نمی‌شود.

الهام علی اف پس از برافراشتن پرچم جمهوری آذربایجان در شهر لاچین گفت: «امیدواریم اولین گروه از ساکنان لاچین بتوانند تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ به زادگاه خود بازگردند.»

خبرگزاری «ای پی ای نیوز» جمهوری آذربایجان نیز به پوشش این مراسم پرداخت و نوشت که الهام علی اف در لاچین اظهار داشت: «ما جنگ طلب نیستیم. به همین دلیل است که ما حدود به ۳۰ سال است که در حال مذاکره هستیم.»

در ادامه تحولات در قفقاز جنوبی «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان روز چهارشنبه به نیروهای جمهوری آذربایجان نسبت به آنچه که تداوم اشغال اراضی ارمنستان خواند هشدار داد.

 «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در ملاقات با « استانیسلاو زاس» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی و هیات همراه گفت که نیروهای جمهموری آذربایجان باید فورا از اراضی ارمنستان اشغالی خارج شوند و ارمنستان از تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت خود با تمام امکانات دفاع خواهد کرد.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو دو روز طول کشید. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ مجروح داده است.

«نیکول پاشینیان»نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت که دستکم ۱۳۵ نظامی ارمنستانی در درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول