اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بیانیه بسیج سه‌ گانه دانشگاه تربیت مدرس: دشمنی رسانه‌های معاند با ملت ایران روشن است

بسیج سه گانه دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه ای نسبت به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد و اعلام کرد که دشمنی رسانه‌های معاند با ملت ایران روشن است.

بیانیه بسیج سه‌ گانه دانشگاه تربیت مدرس: دشمنی رسانه‌های معاند با ملت ایران روشن است

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی فارس، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج  کارمندی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه ای نسبت به حوادث اخیر دانشگاه های کشور واکنش نشان دادند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسیج دانشجویی، اساتید و کارمندی دانشگاه تربیت مدرس ضمن ابراز تأثر و تألم خویش، با خانواده مهسا امینی و مجروحان و خانواده شهدای امنیت ایران، این آسیب جانکاه را به ملت غیور ایران تسلیت عرض نموده ، و از خداوند متعال برای آن مرحومه و شهدا و درگذشتگان حادثه، آرامش ابدی و برای بازماندگان طلب صبر می‌نماید.

از آنجا که این اتفاق موجب جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از مردم شریف ایران شد، شایسته است دستگاه‌های ذی‌ربط براساس دستور روسای محترم قوای سه گانه کشور، ضمن بررسی دقیق و همه جانبه موضوع، نتایج آن را به اطلاع مردم و افکار عمومی برسانند و در صورت قصور یا تقصیر احتمالی با متخلفین برخورد لازم صورت پذیرد. در این ماجرا بیان چند نکته ضروری است:

۱. وقاحت و دشمنی رسانه‌های معاند، منافقین و ممالک تازه به دوران رسیده با ملت کهن ایران بدیهی و روشن است که ناگهان از آمریکا و انگلیس‌ تا ایادی سفاک و خونریزشان یکصدا و با تمام توان به بازتاب سناریوی ذهنی هرج و مرج طلبانه می‌انجامند.

2- همانطور که از بیانیه های سازمانها و نهادهای فرهنگی، مذهبی، سیاسی، هنری و اجتماعی ایرانمان به‌چشم میخورد؛ هر مجموعه ، انبوه یا پاره ای از عوامل و مسببان این رویداد تلخ را معرفی می‌کند. علاوه بر اهمیت سخنان و برآورد آنها، این نکته حائز اهمیت است که در مرحله نخست؛ همه آنها به کم‌کاری سایر همکارانشان که نقشی متناظر دارند اشاره میکنند. و آنچه که از قاطبه آنها استنباط میگردد عدم ایفای کامل وظیفه تربیتی و آموزشی و پرورشی در مجموعه های مربوطه است. لذا پیشنهاد میگردد علاوه بر توجه و کنکاش جدی تر اسناد بالادستی و نحوه اجرای آن توسط آموزش و پرورش، به این نکته مهم التفات شود که قصور خویش را از یاد نبرند و به منظور کاهش غفلت ها بویژه در مدارس ابتدایی و متوسطه اهتمام خاص صورت پذیرد. لازم به ذکر است قصور قانونی و عرفی در پذیرش تبعات تصمیمات در مجموعه های مربوطه سبب وضع موجود است که در نهایت، نتیجه نامعلوم بوده است و پس از هر رویداد، تراژدی کی بود کی بود در منظر ملت ماست که در نهایت کوتاه ترین دیوار یعنی نیروی انتظامی مورد هجمه قرار میگیرد. که فارغ از ظلمی که در حق‌ایشان از جانب عوام و خواص می‌شود بهبودی عاید سرزمینمان نمی‌شود.

3- بسیج  سه گانه دانشگاه تربیت مدرس در کنار نقدهای خود، حمایت قاطع خود را از حافظان امنیت اعلام می‌دارد. همچنین از نیروی انتظامی تقاضا داریم به منظور تامین آرامش خاطر بیش از ۸۵ میلیون شهروند ایرانی و میلیونها نفر از علاقمندان این آب‌وخاک  ، ملاحظه دقیق بر دو قطبی سازی جامعه توسط منافقان صورت گیرد ، که ثمره دو قطبی ها در منطقه ما مشخص است و بازنده قطعی آن سرزمینی شد که عرصه نبرد مردمانش بود. به همین منظور خواستار محاکمه سریع اراذل و منافقانی هستیم که با سؤاستفاده از رأفت اسلامی اقدام به آتش زدن مساجد و قرآن و هتک حرمت مقدسات و برداشتن معجر از سر نوامیس ملت موحد ایران کرده اند و فراموش کرده اند که این دیار کهن بیش از هزاران سال و حتی پیش از هخامنشیان جایگاه والای زن و حرمت پوشش بانوانش را درک کردهاست.

4- امیرالمومنین (علیه السلام) فرمود: هنگام فتنه، چون شتر دو ساله باش، نه پشتى دارد تا سوارش شوند و نه شیری که بدوشند چنان زى که در تو طمع نبندند. و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب؛ دو جمله حیاتی و جاودان قرآن یعنی تواصی به حق و تواصی به صبر برای همیشه و به خصوص برای امروز ما یک دستورالعمل اساسی بوده و صبر به معنای پایداری، ایستادگی، خسته نشدن و خود را در بن‌بست ندیدن است.

طرفین هر رویدادی در پدید آمدن هر کنش و رخ داد سهیم  اند که پس از روشن شدن ابعاد قضیه، قابل قضاوت است و  در خاتمه، پیرو سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ضرورت دادرسی و برگزاری مراسم دادگاه پس از یافتن خاطیِ اصلی رویداد ها بصورت شفاف و در ملأ عام نسبت به مآخذه ایشان مبادرت شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول