اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 9 درصدی قیمت گاز در اروپا فقط در یک روز

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی موسسه ICE لندن، در معاملات اخیر بازار انرژی اروپا قیمت گاز 9 درصد افزایش یافته است.

افزایش 9 درصدی قیمت گاز در اروپا فقط در یک روز

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، موسسه ICE لندن گزارش داد که قیمت گاز در اروپا در معاملات اخیر 9 درصد افزایش یافته و دوباره به بیش از 2 هزار دلار در هر هزار مترمکعب رسیده است.

قیمت گاز برای تحویل در ماه سپتامبر در مرکز مبادلات گازی هلند به 2062 دلار در هر هزار مترمکعب رسیده است. البته به طور کلی با پر شدن ذخیره‌گاه‌های گازی اروپا و نزدیک شدن آن به بیشینه ظرفیت خود شاهد پایین آمدن قیمت گاز هستیم و هم‌اکنون 86 درصد ظرفیت این ذخیره‌گاه‌ها پر شده است.

کشورهای اروپایی قبلا اعلام کرده بودند که می‌خواهند این ذخیره‌گاه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پیش از زمستان تا 80 درصد ظرفیت پر کنند. در کنار این مسئله اما طی روزهای گذشته سهم نیروگاه‌های بادی از تولید برق در اروپا افزایش یافته و در ماه سپتامبر به 14 درصد رسیده است، اما هنوز جریان گاز در خط لوله نورداستریم 1 برقرار نشده است.

حدود 20 روز پیش شرکت گازپروم اعلام کرد که در طول انجام عملیات تعمیرات به یک نشتی در واحد تقویت فشار این خط لوله برخورد کرده و مجبور شده است فعالیت آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کامل متوقف کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول