اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

«نظام تربیتی و آموزشی» خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس اعلام کرد: قطعا خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز، نظام تربیتی و آموزشی، هادیان آن مدیران و معلمان انقلابی، و جوانه‌ها و امیدهای آن دانش‌آموزان پاک نهاد ایران هستند.

«نظام تربیتی و آموزشی» خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس اعلام کرد: فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی که منظر و منشور تحقق آن در بیانیه گام دوم انقلاب به تصویر درآمده است، حرکت آرمانی و جوانگرا در مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است؛ این چنین نقطه عطفی، فصل نوین جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی را بر پایه چهل سال مجاهدت و پایمردی در آرمان‌ها و عرصه و میدان‌ها، شروع نموده است. 

 مسیر تحقق و تعالی تمدن نوین اسلامی و دفاع ابدی از نظریه‌ها و تفکرات انقلاب در این فصل جدید زندگی آن، انگیزه و جوششی انقلابی در استمرار تبیین باورها، انتقال دانسته‌ها و یافته‌ها، بیان وقایع تلخ و شیرین،  و رشد و توسعه تربیتی اسلامی را طلب می‌نماید. مسیر تربیت نسل آرمانی تمدن‌ساز، بی‌شک در آینده، حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، دارای باور ما می‌توانیم، طلب می‌نماید. 

در ادامه این بیانیه آمده است: قطعا خاستگاه تربیت نسل تمدن‌ساز، نظام تربیتی و آموزشی و هادیان آن مدیران و معلمان انقلابی، و جوانه‌ها و امیدهای آن دانش‌آموزان پاک نهاد ایران هستند؛ گرچه نقش حمایتی خانواده، جامعه و دولت و هم‌افزایی نهادها در پدیداری و دستیابی به آرمان‌های آینده انکار ناپذیر است، با این حال مجاهدان این عرصه و میدان، دانش‌آموزان و مدیران و معلمان عزیز هستند. 

نظام تربیتی و آموزشی در فصل نوین انقلاب، بیش از گذشته تحقق اسناد و اهداف تحولی، توجه به معیارهای ارزشی و انقلابی‌گری، بازتجسم نظام یادگیری، حرکت در مسیر نوآوری و فناوری و بازنگری، و احترام به جایگاه و منزلت معلم و نقش آفرینی دانش‌آموزان  را نیاز دارد. تحقق این مهم، ابتدا توجه مدیران ارشد نظام آموزشی و به تبع آن مساعی ارزشمند همه ارکان نظام تعلیم و تربیت را طلب می‌نماید. طلیعه مهر دانایی ۱۴۰۱، یادآور جوشش و پویش این خواسته‌ها  و دانسته‌ها  و فرصت مطالبه‌گری  و حرکت همدلانه در گام‌های دوم انقلاب اسلامی است. 

کانون تربیت اسلامی، هم‌زمان  بزرگداشت مجاهدت‌های ستودنی ۸ سال دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی را به فرهنگیان معزز به عنوان مجاهدان عرصه تربیت، دانش‌آموزان آینده‌ساز، و خانواده‌های همواره حامی و همراه تبریک عرض نموده و برای هادیان ارشد نظام آموزشی اهتمام و توفیقات روزافزون در مسیر خدمت و تحول و برآورده سازی توقعات بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین را آرزو می‌نماید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول