اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صربستان: درگیری جهانی روسیه و چین با غرب در حال وقوع است

رئیس جمهور صربستان گفت که درگیری بزرگ جهانی روسیه و چین با قدرت‌های غربی در حال وقوع است.

صربستان: درگیری جهانی روسیه و چین با  غرب در حال وقوع است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور صربستان روز چهارشنبه هشدار داد که  احتمال جنگ  روسیه با چین با غرب در آینده نزدیک وجود دارد.

به گزارش منابع خبری، «آلکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان از متحدان روسیه گفت که «یک یا دو ماه دیگر» ممکن است درگیری بزرگ جهانی بین روسیه و چین  از یک سو و قدرت‌های غربی  از سوی دیگر آغاز شود.

رئیس‌ جمهور صربستان چندی قبل گفت که مقامات این کشور برابر اعمال تحریم‌های ضد روسیه مقاومت خواهند کرد، اگرچه این امر آسیب زیادی به این کشور وارد می‌کند. آلکساندر ووچیچ اظهار داشت که بلگراد با عدم پیوستن به تحریم‌های روسیه، استقلال خود را نشان می‌دهد.


                                      رئیس جمهور صربستان

 

این در حالی است که وزیر دفاع سابق بلغارستان نیز گفته که بسیج نیرو در روسیه به معنای تشدید جنگ تمام عیار است و نمی‌توان احتمال حمله اتمی را رد کرد. وزیر دفاع سابق بلغارستان در زمینه تصمیم تازه رئیس جمهور روسیه اظهار داشت بسیج در روسیه تشدید نبرد به یک جنگ تمام عیار است.

وی توضیح داد: «یک جنگ تمام عیار به این معنی است که روسیه آماده اعزام نیروی نظامی و تجهیزات بسیار بیشتر برای متوقف کردن ضد حملات اوکراین است».

وزیر دفاع سابق بلغارستان افزود که طول جنگ به توانایی نیروهای اوکراینی برای بیرون راندن نیروهای روسیه و به تامین تسلیحات و آموزش به اوکراینی‌ها بستگی دارد.

وزیر دفاع سابق بلغارستان در پاسخ به این سئوال که آیا تهدید استفاده از سلاح اتمی در درگیری واقعی است یا خیر، گفت که نمی‌توان آن را رد کرد.

«سرگئی مارکوف» مشاور سابق پوتین نیز روز چهارشنبه به  شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گفت: پوتین آماده استفاده از سلاح‌های اتمی علیه کشورهای غربی، از جمله بریتانیای کبیر است».

این قانونگذار سابق روس گفت: «شهرهای شما هدف قرار خواهند گرفت».

رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه برای مناطقی از شرق اوکراین و دونباس که خواستار برگزاری همه‌پرسی جهت پیوستن به فدراسیون روسیه هستند، به سخنرانی تلویزیونی پرداخت.

پوتین در این سخنرانی ضمن اعلام بسیج نظامی محدود، گفت فقط شهروندانی که دوره‌های آموزش‌های پایه نظامی را گذرانده‌اند به حضور اجباری در ارتش فراخوانده می‌شوند و سپس آموزش‌های بیشتری می‌بینند.

وی با بیان اینکه فرایند بسیج نظامی و فراخوانی شهروندان به ارتش از همین امروز شروع می‌شود، اعلام کرد که این سخنرانی او در مورد حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان برای تصمیم‌گیری در مورد آینده خود خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به اینکه آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای غربی دستوراتی علیه روسیه به کی‌یف می‌دهند، تاکید کرد: «تهدید کردن نیروگاه زاپروژیا [با حمله به این منطقه] یک تهدید اتمی است و مسکو هم دارای سلاح اتمی است؛ ما از همه ابزارها برای محافظت از خاک روسیه استفاده خواهیم کرد».

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول