اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واکنش ارتش چین به تنش‌زایی جدید در تنگه تایوان: در آماده‌باش کامل هستیم

ارتش چین اعلام کرد ناوهای آمریکایی و کانادایی در اقدامی تحریک‌آمیز از تنگه تایوان عبور کرده‌اند و هشدار داد نیروهای چین در آمادگی کامل هستند.

واکنش ارتش چین به تنش‌زایی جدید در تنگه تایوان: در آماده‌باش کامل هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی و کانادایی از تنگه تایوان بار دیگر تنش‌ها در این منطقه را بالا برده و واکنش پکن را به دنبال داشت.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع چین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی جنگی آمریکایی «هیگینز» و کشتی کانادایی «ونکوور» در اقدامی تحریک‌آمیز از تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

«شی یی» از فرماندهان ارشد ارتش چین گفت: «فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادی‌بخش چین همواره در آماده باش کامل است تا با هرگونه تهدید و اقدام تحریک‌آمیز قاطعانه مقابله کرده و از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین حراست کنند».

کشتی‌های جنگی آمریکایی طی سال‌های اخیر بارها با ادعای «آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی» وارد تنگه تایوان شده‌اند اما این اولین بار در یک سال گذشته است که یک کشتی جنگی کانادایی آن‌ها را همراهی می‌کند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام این بار نیز مدعی شد، در اقدامی «متداول و مطابق با قوانین بین‌المللی» از تنگه تایوان عبور کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «جیمز کلِوِرلی» وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته (سه‌شنبه) در دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود بابت تنش‌ها در تنگه تایوان ابراز نگرانی کرده است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز سه‌شنبه شب گفت، اگر به تایوان حمله شود آمریکا از آن دفاع خواهد کرد اما در حال حاضر واشنگتن به اصل چین واحد پایبند است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول