اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اهدای خون ۱۸ هزار مازندرانی از اول محرم تا اربعین حسینی

مدیرکل انتقال خون استان مازندران، از اهدای خون ۱۸هزار و ۳۱۳ مازندرانی در پویش ایثار حسینی(ع) اهدای خون آگاهانه خبر داد.

اهدای خون ۱۸ هزار مازندرانی از اول محرم تا اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون استان مازندران به آمار مراجعه و اهدا خون از اول محرم تا اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۲ هزار و ۷۸۸نفر به ۱۱ پایگاه و سه تیم سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد داوطلب اهدای خون، ۱۸ هزار و ۳۱۳نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با قدردانی از همراهی همیشگی مردم به ویژه عزاداران حسینی که در ایام محرم  با اداره کل انتقال خون مازندران همراه و همدل بوده‌اند، افزود: اهداکنندگان خون سرمایه های اجتماعی و ارزشمند انتقال خون هستند و امیدواریم که این همراهی در طول سال استمرار یابد.
مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به وضعیت ذخایر خون در استان، تصریح کرد: در حال حاضر میزان و وضعیت موجودی ذخیره خون در استان قابل قبول است، اما باید توجه داشته باشیم که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است.

محمدی فیروزجایی با بیان اینکه عمر فرآورده‌های خون مانند پلاکت فقط ۳روز است، اظهار کرد: نیاز است که هم استانی‌های نوع‌دوست به‌طور مستمر و منظم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه داشته باشند.

وی در پایان گفت: استان مازندران  حدود ۱۴ هزار بیمار خاص دارد که تقریبا ۲هزار و ۶۰۰ نفر آنان را بیماران تالاسمی تشکیل می‌دهند که  این بیماران برای ادامه حیات  به‌طور دائم و مستمر نیازمند دریافت خون هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول