اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

۷۰هزار معلم طرح مهرآفرین برای استخدام باید از سد آزمون بگذرند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آزمون تنها راه تبدیل وضعیت نیروهای مهرآفرین آموزش ‌و پرورش از پیمانی به رسمی است.

۷۰هزار معلم طرح مهرآفرین برای استخدام باید از سد آزمون بگذرند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا حاجی پور در مصاحبه با بخش با سخنگویان در برنامه رویداد در خصوص نتیجه طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌هایی که پس از رتبه بندی در آموزش و پرورش صورت گرفت، مشخص شد کد استخدامی دریافت نشده و این افراد می‌بایست در ورودیِ استخدامی شرکت کنند.

وی افزود: حقوق این عزیزان نادیده گرفته نمی‌شود و از سنوات آن‌ها چشم پوشی نمی‌گردد.

حاجی پور با بیان این که همه این افراد در نهایت جذب می‌شوند چون بعضا تا ۱۵ سال سابقه کار دارند و حتی مدیران و معاونان مدارس جزئی از آن‌ها هستند، گفت: این افراد برای رسمی شدن باید این کد را داشته باشند.

این نماینده مجلس در خصوص آزمون مهر آفرین گفت: همه ۷۰ هزار نفر استخدام می‌شوند ولی بسیاری از این افراد کد مورد نظر را نداشته و دست سازمان استخدامی نسبت به استخدامِ این افراد بسته است. این‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتخانه جذب شده‌اند ولی امروز پس از ۱۵ سال با وجود داشتن حکم حقوقِ پیمانی باید در این آزمون شرکت نمایند.

حاجی پور آزمون را مقدمه‌ای برای کد استخدامی دانست تا این افراد از حالت پیمانی به رسمی تغییر وضعیت دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌توان بدون آزمون پر هزینه، کد استخدامی را به همه این افراد اعطا کرد، پاسخ شفافی نداد و افزود: این افراد پیمانی هستند و باید تبدیل وضعیت شوند و از مسیر آزمون عبور نمایند ولی بنده حرف شما را قبول دارم.

حاجی پور تاکید کرد که ردیف بودجه نیز وجود دارد و ما نیز در مجلس از این افراد دفاع کردیم که مبالغِ مورد نظر نیروهای رسمی نیز برای این افراد واریز شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول