اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تدوین و ابلاغ سند نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: سند نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور تدوین و ابلاغ شده که انتظار می‌رود دستگاه‌ها این نظام را با هدف کاهش آسیب‌پذیری‌ و حفاظت از زیرساخت‌ها اجرا کنند.

تدوین و ابلاغ سند نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد اکرمی، معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور پیش از ظهر امروز در همایش تبیین و تشریح نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی در سالن اجتماعات مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: سه مقوله ایمنی، امنیت و دفاع در حوزه پدافند شیمیایی باید به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در سال ۹۷ به‌طور جدی بحث حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم را مورد پیگیری قرار داد.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور ادامه داد: شناسایی زیرساخت‌های حیاتی یکی از موضوعات مهم در حوزه حفاظت است و آمایش مطلوبی در این مقوله انجام شد.

اکرمی عنوان کرد: برای هرکدام از زیرساخت‌ها، کارگروه تخصصی تشکیل شده و تمام دستگاه‌ها با زیرساخت حیاتی مکلف به انجام مأموریت‌ها و وظایف خود در راستای مصون‌سازی و آمادگی پاسخ به حوادث است.

وی گفت: سند نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور تدوین و ابلاغ شده که انتظار می‌رود دستگاه‌ها این نظام را با هدف کاهش آسیب‌پذیری‌ها و حفاظت از زیرساخت‌ها و ایجاد تاب‌آوری و تداوم کارکرد انجام دهند.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور افزود: ضربه زدن به کالاهای راهبردی کشور هدفی است که دشمن همواره دنبال می‌کند و زیرساخت‌های شیمیایی بخشی مهم از اقتصاد کشور بوده و مواد شیمیایی نقش مهمی در تداوم کارکرد و فعالیت سایر زیرساخت‌های حیاتی کشور دارد.

اکرمی بیان کرد: مواد شیمیایی به‌عنوان یک هدف جذاب برای حمله دشمن تلقی می‌شود و باید با نگاه دقیق علمی و راهبری، امنیت این بخش‌ها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اقدامات مصون‌سازی و آمادگی به‌منظور صیانت از مردم در صنایع شیمیایی سرلوحه اصلی پدافند غیرعامل است.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور خاطرنشان کرد: کلر یک گاز سمی صنعتی است و به‌عنوان عامل شیمیایی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و رویکرد به این‌گونه مواد باید به نحوی باشد که اقدامات مصون‌سازی و آمادگی به‌منظور صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول