اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صادرات 37 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۴ ماهه امسال ۳۷ هزار و ۸۰۰ تن محصول کشاورزی به ارزش ۴۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۲۷ دلار از استان به خارج کشور صادر شد.

صادرات 37 هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم قربان‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی مازندران اظهار کرد: یکسال اخیر ۴۵۴ هزار و ۷۳۵ تن کالای کشاورزی شامل فراورده های لبنی، گل و گیاه، فرآورده‌های گوشتی، ماهی، خوراک آماده دام، برنج، گوشت، آب میوه و پوره، چربی و روغن های حیوانی و نباتی، توتون و تنباکو، میوه‌های خوراکی، کیوی و مرکبات به ارزش ۳۲۸ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۸۱ دلار از استان مازندران به خارج از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات مرکبات و کیوی از طریق مرزهای کل کشور به مقدار ۳۳۳ هزار و ۷۹۵ تن و به ارزش ۲۳۳ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۹۲ دلار مربوط به تولید باغات مازندران است، ادامه داد:  سال گذشته ۹۳۰ تن پرتقال، ۶۰ تن کیوی و ۷۸۰ تن نارنگی به سازمان میادین میوه و تره بار تهران و سایر استان‌ها ارسال شد.

قربان‌نژاد افزود: برای اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تامین و توزیع کالاهای اساسی برای آرامش بازار و با توجه به سهمیه‌های ابلاغی کالاهای اساسی و با نظارت مستمر بر قیمت‌ها و وضعیت بازار، ۳۰۰ تن شکر فله، ۲ هزار و ۲۰۰ تن شکر بسته بندی خانوار، یک هزار و ۳۰۰ تن شکر صنف و یک هزار و ۵۸۰ تن شکر در بخش صنعت استان توزیع شد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی یک هزار و ۴۴۰ تن مرغ منجمد، ۱۹۴.۵ تن تخم مرغ، ۲۸۰ تن گوشت قرمز، یک هزار و ۱۸۴ تن برنج هندی و ۴۳۱ تن برنج تایلندی بین مصرف کنندگان توزیع شد.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به تعیین استان مازندران بعنوان استان معین تهران، علاوه بر توزیع و تامین مرغ استان، مجوز ارسال روزانه ۱۵۰ تن مرغ آماده طبخ و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ زنده برای کشتار در کشتارگاه های استان تهران از سوی اداره کل دامپزشکی استان صادر شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران  اظهار کرد: ۴ ماهه امسال ۳۷ هزار و ۸۰۰ تن محصول کشاورزی به ارزش ۴۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۲۷ دلار از استان به خارج کشور صادر که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی 55 در صد افزایش داشت.

قربان نژاد افزود: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۴ ماهه اول امسال ۵ هزار و ۱۰۱ تن کالاهای اساسی شامل شکر خانوار و صنف و صنعت، ۵ هزار و ۴۰ تن برنج، ۵۱۰ تن گوشت قرمز و ۲ هزار و ۲۶۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش بینی ذخیره سازی مرکبات امسال ۶۰۰ هزار تن است، گفت: صادرات محصولات زراعی در سال قبل ۳ مورد به مقدار ۲۵۵ تن بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول