اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه ازبکستان با دبیر کل سازمان ملل متحد در «نیویورک»

وزیر امور خارجه ازبکستان با دبیر کل سازمان ملل متحد در «نیویورک» دیدار و در مورد اصلاحات اجرایی در این کشور و توسعه پایدار گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه ازبکستان با دبیر کل سازمان ملل متحد در «نیویورک»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناراف» وزیر امور خارجه ازبکستان با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در «نیویورک» دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناراف در این دیدار گفت که ازبکستان سازمان ملل متحد را به عنوان یک ساختار بین المللی جهانی و قابل اعتماد برای حفظ ثبات و توسعه پایدار و حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان می‌داند.

همچنین با رضایتمندی بر تقویت در سال‌های اخیر حضور ازبکستان در فعالیت سازمان ملل متحد و نهادهای تخصصی آن تاکید شد. به ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان 5 قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ابعاد مختلف به تصویب رسید. هیئت بلندپایه سازمان ملل متحد هفته گذشته در نشست سازمان همکاری شانگهای در «سمرقند» شرکت کرد.

گوترش اراده سیاسی و عزم رئیس جمهور ازبکستان مبنی بر انجام اصلاحات سازنده در مقیاس بزرگ که برگشت ناپذیر است، بسیار ارزشمند خواند. همچنین بر پایبندی طرف سازمان ملل متحد به ارائه کمک همه جانبه به ازبکستان در راه اجرای سیاست باز و اصلاحات تاکید شد.

دبیرکل سازمان ملل از گسترش سریع همکاری بین ازبکستان و سازمان ملل استقبال کرد و گفت: ازبکستان شریک قابل اعتماد ما در همه زمینه‌ها مانند صلح، امنیت، حقوق بشر تا آب و هوا و توسعه پایدار است. این کشور در خط مقدم پیشبرد دستور کار چندجانبه سازمان ملل متحد قرار دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد از تلاش‌های ازبکستان مبنی بر پایین آوردن پیامدهای خشکی دریاچه آرال، بهبود سطح و کیفیت زندگی مردم منطقه دریاچه آرال، ساختن ساختمان‌های مسکونی، زیرساخت‌های اجتماعی و صنعتی در منطقه حمایت کرد.

علاوه بر این، آمادگی سازمان ملل متحد برای حمایت کامل از پروژه‌های مطرح ازبکستان برای تقویت به هم پیوستگی بین منطقه‌ای از جمله ساخت خط ریلی «ترمذ - مزار شریف - کابل – پیشاور» اعلام شد.

در پایان این دیدار در مورد تداوم روابط نزدیک در تمامی موضوعات مورد علاقه طرفین توافق به دست آمد.

ازبکستان در تاریخ دوم مارس سال 1992 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پیوسته و در تاریخ 24 اکتبر سال 1993 میلادی در «تاشکند» نمایندگی سازمان ملل متحد افتتاح شد.       

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول