اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: تسلیحات روسی در عملیات اوکراین عملکرد بالایی دارد

رئیس‌ جمهور روسیه از تسلیحات بومی این کشور که در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌شود، تمجید کرد.

پوتین: تسلیحات روسی در عملیات اوکراین عملکرد بالایی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌ شنبه از تسلیحات ساخت این کشور که در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌شود و تاکنون کارایی بالایی داشته، ستایش کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با نمایندگان صنایع دفاعی روسیه گفت: «تسلیحات روسی که در این عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارایی بالایی دارد».

پوتین گفت: «اول از همه، این امر در مورد موشک‌های دوربرد با دقت بالا، سلاح‌های هوانوردی، موشک‌ها و توپخانه‌ها، سلاح‌های زرهی و غیره صدق می‌کند».

پوتین افزود که این تجهیزات امکان تخریب زیرساخت‌های نظامی، پست‌های فرماندهی را میسر می‌کند  دهد و در عین حال خسارات را در بین نظامیان  به حداقل می‌رساند.

در همین زمینه نیز رسانه‌های روسی از حملات دقیق جنگنده بمب افکن‌های «سوخو-۳۴» روسیه به اهداف سطحی ارتش اوکراین در جبهه‌های عملیاتی خبر دادند.

 

خبرگزای «تاس» نوشت که خدمه هواپیماهای جنگنده بمب افکن سوخو-۳۴ از موشک‌های هوا به سطح «خا-۲۹» برای حمله به اهداف مختلف از فاصله ۳۰ کیلومتری در اوکراین استفاده می‌کنند.

تاس نوشت که این خلبانان به اهداف زمینی و سامانه های پدافند هوایی اوکراین حمله می‌کنند و  این  موشک‌ها با استفاده از سامانه‌های مختلف هدف گیری از فواصل دور با دقت بالا وظایف محوله را انجام می‌دهند.

موشک هوا به سطح خا-۲۹ برای حمله به اهداف زمینی و سطحی مانند سازه های بتونی، پل‌ها، باندهای هوایی بتنی، شناورها و زیردریایی‌ها استفاده می‌شوند.این موشک با موشک «ای‌جی‌ام-۶۵ ماوریک» ساخت آمریکا مقایسه می‌شود اما ماوریک، یک موشک بسیار کوچک‌تری است.

جنگنده‌ بمب افکن سوخو-۳۴ نیز برای حمله موشکی و بمباران دقیق به اهداف زمینی دشمن در عمق عملیاتی و تاکتیکی و همچنین حمله به اهداف هوایی دشمن طراحی شده‌اند.

در رویداد مرتبط با نبرد  روسیه با اوکراین و به رغم هشدارهای مسکو به واشنگتن و متحدانش درباره تداوم حمایت‌های همه‌جانبه از کی‌یف، دولت اسلوونی از ارسال تانک‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند، دولت این کشور ۲۸ فروند تانک «تی-۵۵» به ارتش اوکراین خواهد داد. طبق بیانیه دولت اسلوونی، نخست‌ وزیر این کشور و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان توافق کردند که در ازای ارسال ۲۸ تانک به اوکراین، اسلوونی ۴۰ فروند تجهیزات ترابری نظامی از آلمان دریافت خواهد کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس، از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین حمایت‌های همه جانبه مالی، سیاسی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این درباره تامین سلاح از سوی غرب به اوکراین هشدار داد. این مقام ارشد مسکو تاکید کرده بود، تامین موشک‌های دوربرد و سامانه‌های راکت انداز توسط غرب به اوکراین، آنها را شریک جنایت ارتش اوکراین علیه غیرنظامیان می‌کند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول