اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آب شرب همدان از سلامت کامل برخوردار است

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شاخص‌های سلامت و بهداشت آب شرب شهر همدان پیوسته کنترل می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آب شرب همدان از سلامت کامل برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد منتظری مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به خبری مبنی بر شیوع بیماری گوارشی در میان کودکان شهر همدان به دلیل ناسالم بودن آب اظهار کرد: شاخص‌های سلامت و بهداشت آب شرب شهر همدان به‌طور پیوسته کنترل می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون از مراجع ذیصلاح و رسمی، هیچ گزارشی درباره آلودگی آب همدان و شیوع بیماری در میان کودکان یا بزرگسالان نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه تنها نهاد ذیصلاح و رسمی برای اعلام نظر درباره بحث آلودگی آب یا گزارش شیوع بیماری‌ها، در سطح کشور «وزارت بهداشت» و «مرکز سلامت محیط و کار» این وزارت‌خانه است، تصریح کرد: در سطح استان‌ها نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت محیط به‌طور قانونی صلاحیت این را دارند که در خصوص سلامت آب و شیوع بیماری‌ها اظهار نظر کنند.

منتظری بیان کرد: تاکنون از نهادهای رسمی، هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری گوارشی در میان کودکان در شهر همدان از منشاء آب و یا هیچ منشاء دیگری ارسال نشده و وجود ندارد. 

وی تأکید کرد: سلامت و بهداشت آب و شاخص‌های آن به‌طور مستمر توسط «مرکز پایش و نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب» همچنین از طرف «مرکز بهداشت» به‌طور موازی و مستقل از هم کنترل می‌شود؛ آب شرب همدان در حال حاضر مطابق گزارش‌ها‌ و نتایج آزمایش‌ها از سلامت کامل برخوردار است.

مدیرکل  دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که در انتشار خبر به مستند بودن آن هم توجه کنند و از انتشار اخباری که توسط مراجع رسمی تایید نشده پرهیز کنند؛ چنین اخباری می‌تواند موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در میان مردم یک منطقه شده و آرامش روانی آنها را سلب کند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول