اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سال تحفیظی مراکز حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان آغاز شد+عکس

آیین گشایش دوره اول مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل مؤسسه بیت‌الاحزان صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ شهریور‌ماه در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

سال تحفیظی مراکز حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان آغاز شد+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین گشایش دوره اول مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل مؤسسه بیت‌الاحزان صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ شهریور‌ماه در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

در این همایش حدود صد نفر از مسئولان، اساتید، معلمان، قرآن آموزان و والدین آنها از شهرستان‌های مختلف استان

حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در ابتدای جلسه خطاب به قرآن آموزان گفت: علاقه به حفظ قرآن کریم درون همه مسلمانان قرار داده شده است چرا که آیات قرآن با فطرت بشر سازگاری کامل دارد.

وی علت این که برخی در میانه راه حفظ قرآن، حفظ را رها می‌کنند و اظهار خستگی می‌کنند را عدم پیروی آنان از شیوه صحیح حفظ قرآن دانست و خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: چنانچه بخواهید به خستگی و بی انگیزگی در حفظ قرآن دچار نشوید باید از روش‌های صحیح و مناسبی که توسط مربیان به شما عرضه می‌شود پیروی کنید.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: لازمه حفظ قرآن سه مورد است: قلب خاشع، مکان فارغ و استاد حاذق.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن در ده سال قبل اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی این ده سال شاهد حرکت خاصی از سوی مسئولین جهت تحقق این امر نبودیم و ایشان در سال جاری نیز در سخنانی با مخاطب قرار دادن نوجوانان و جوانان گفتند اگر نوجوان وارد حفظ قرآن شود، حفظ آسان می‌شود.

شاهسونی یکی از نهادهای اصلی که می‌تواند در زمینه تحقق این مطالبه نقش اساسی ایفا کند را آموزش و پرورش خواند و گفت: ما در مؤسسه بیت‌الاحزان قوانین و آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش را بررسی کردیم و با استفاده از ظرفیت یکی از مواد قانونی آموزش و پرورش مراکز حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل را راه‌اندازی کردیم.

مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان ادامه داد: طی این ماده قانونی دانش‌آموزان جهت حفظ قرآن کریم مجاز هستند که از معافیت شرکت در کلاس بهره‌مند شوند و بدون نیاز به حضور در کلاس، در امتحانات پایانی شرکت کنند.

وی گفت: در این مراکز جهت آموزش تحصیلی دانش‌آموزان از روشی خاص استفاده می‌کنیم به این صورت که به جای تدریس همه دروس به صورت همزمان، هر درس را در مقاطع زمانی مشخص تا انتها پیش می‌بریم و سپس درس بعدی را آغاز می‌کنیم که این روش طبق تجربه و تحقیقاتی که داشته‌ایم بازدهی بهتری در کنار حفظ قرآن خواهد داشت.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این دوره را مخصوص دانش آموزان پایه هفتم عنوان کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این دانش‌آموزان طی سه سال دوره متوسطه اول ان شاء الله حافظ کل قرآن کریم خواهند شد و در عین حال از لحاظ درسی و نمرات کسب شده هم ارتقای آموزشی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام شاهسونی تجربه موفق برگزاری طرح در شهرستان جهرم را مصداقی بر این مدعا عنوان کرد و گفت: علاوه بر این دانش‌آموزان پس از طی این سه سال و شرکت در آزمون اعطای مدرک سازمان دارالقرآن می‌توانند مدرک معادل لیسانس خود را از این سازمان دریافت کنند؛ مدرکی که از لحاظ استخدامی هم اعتبار دارد و موارد بسیاری با دارا بودن این مدرک در سازمان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش به کارگیری شده‌اند.

حجت مفتاح مدیر آموزش و پرورش استهبان نیز طی سخنانی با تقدیر از زحمات حجت الاسلام شاهسونی و مؤسسه بیت الاحزان در راه اندازی این مراکز قرآنی، تلاقی آیین گشایش مراکز حفظ همراه با تحصیل با زمان بازگشایی مدارس را به فال نیک گرفت و حمایت آموزش و پروش استهبان را از این طرح اعلام کرد.

وی توجه به بحث قرآن و حفظ قرآن کریم را از وظایف ذاتی آموزش و پرورش به ویژه در بخش پرورش آن عنوان کرد و گفت: ما در جلسات متعددی جوانب مختلف این مراکز را بررسی کرده‌ایم و توضیحاتی که حجت الاسلام شاهسونی داد کاملا منطبق بر قوانین و مقررات آموزش و پرورش بود.

مفتاح با اشاره به نگرانی‌هایی که ممکن است برخی والدین در خصوص تأمین معلمان تخصصی در این مدارس داشته باشند گفت: این موارد در آموزش و پرورش کاملا بررسی شده است و ما همکار خوبی با مؤسسه بیت االاحزان در تأمین معلم خواهیم داشت و جای نگرانی وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش استهبان نسبت به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان این مراکز ابراز اطمینان کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: شما که در بحث حفظ قرآن کریم وارد شده‌اید قطعاً از استعداد و توانمندی بالاتری برخوردار هستید و بنابراین در بحث تحصیلی نیز ان شاء الله شاهد پیشرفت شما خواهیم بود.

در پایان این مراسم به هر یک از دانش آموزان حاضر در مراسم به رسم یادبود یک جلد کلام الله مجید و یک شاخه گل اهدا گردید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول