اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مهر، آغازی برای آموختن/معلمان در سنگر مدارس حاضر می‌شوند

با آغاز سال تحصیلی جدید معلمان در سنگر مدارس حاضر می‌شوند تا سال جدیدی را برای آموختن به دانش‌آموزان آغاز کنند.

مهر، آغازی برای آموختن/معلمان در سنگر مدارس حاضر می‌شوند

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی، زهرا محمدی؛ بوی ماه مهر از کوچه پس کوچه‌های شهر به مشام می‌رسد.

دوباره شادی و سر و صدای بچه‌ها هنگام رفتن به مدرسه گوش‌ها را نوازش می‌دهد و نویدی از سال تحصیلی جدید می‌آورد.

در این روزها به یاد روزهای کودکی‌ام می‌افتم که با دوستان مسیر خانه تا مدرسه را با خنده و بازی طی می‌کردم و از غم روزگار به دور بودم.

کلاس‌ها پر بود از دانش‌آموزانی که پشت میز و صندلی‌ها نشسته بودند و به تدریس معلم گوش می‌دادند و از آموختن لذت می‌بردند.

آن روزها از تخته وایت‌برد و ماژیک خبری نبود، تخته سیاه و گچ خاطره‌انگیز است و هر روز صبح جمله‌ای برای پاسداشت معلم زینت‌بخش تخته کلاسمان بود.

اکنون که سال‌های متمادی از آن زمان می‌گذرد هنوز معلم کلاس اول خود را فراموش نکرده‌ام و همیشه و در همه جا به یادش هستم.

یاد آن روزها چقدر زیبا است!

روزهایی که برای هر ثانیه‌اش معلمان و مربیانم تلاش کردند تا علم و دانش را به من بیاموزند.

و اما اکنون بعد از گذشت دو سال از تعطیلی مدارس بازگشایی دوباره مدرسه شور و نشاط عجیبی برای دانش‌آموزان و البته اولیای آن‌ها به ارمغان آورده است.

بچه‌ها از اینکه دوباره سرکلاس‌های خود حاضر می‌شوند خوشحالند، می‌توانند ارتباط مستقیم با معلم داشته باشند و از در کنار هم بودن لذت ببرند.

تدریس آنلاین معایبی داشت که در این دو سال پشت سر گذاشته شد و در برخی از دانش‌آموزان سبب افت تحصیلی آن‌ها شد که در برخی از موارد غیرقابل جبران است.

یکی از معایب تدریس آنلاین که شاید بیشتر خانواده‌ها را نگران کرده بود استفاده مداوم از گوشی همراه و ورود به فضای مجازی توسط فرزندانشان بود که امید است با برچیده شدن کرونا این معضل نیز مرتفع شود.

کلاس اولی‌ها مانند سال‌های گذشته یک روز زودتر از بقیه به مدرسه وارد می‌شوند تا با فضای مدرسه بیشتر آشنا شوند.

و فردا روزی است که مدارس برای ورود کلاس اولی‌ها باز می‌شود، صحنه حضور این نوگلان در مدارس دیدنی است، چراکه در گوشه‌ای کودکی گریه می‌کند و نمی‌تواند از مادرش جدا شود و در گوشه‌ای دیگر کودکی از اینکه در کنار دوستانش قرار گرفته شاد و خوشحال است.

و اما با آغاز ماه مهر مدارس به روی تمام دانش‌آموزان باز می‌شود و کلاس‌های درس برای حضور دانش‌آموزان لحظه شماری می‌کنند.

مهدی نبوی‌ثالث، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: همه ساله برای ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان پایه اول دبستان که برای نخستین بار قدم در مدرسه می‌گذارند و اولین تجربه تحصیل در دبستان را دارند، آیین شکوفه‌ها یک روز زودتر از ابتدای مهرماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این روز شکوفه‌های باغ زندگی با آموزگار، محیط مدرسه، مدیران و دیگر دستندرکاران مدارس خود آشنا می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به مزایای برگزاری آیین شکوفه‌ها اشاره داشت و یادآور شد: تحویل گرفتن کتاب‌ها، آشنا شدن نوآموزان با بخش‌های مختلف مدارس و توجه بیشتر عوامل اجرایی و مدیران در این روز با توجه به عدم حضور دیگر دانش‌آموزان از حسن‌های این روز است.

نبوی‌ثالث با بیان اینکه معلمان بعد از دو سال کرونا در سنگر مدرسه حاضر و به صورت حضوری آموزش دانش‌آموزان را آغاز می‌کنند، ادامه داد: این امر صبر و حوصله مضاعفی را می‌طلبد و اما تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان این بوده که در بخش‌های مختلف آموزشی در خط مقدم جهاد علمی حاضر شده و هیچ وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی افزود: به طور قطع آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد و معلمان امسال با دانش‌آموزانی مواجه خواهند بود که نیاز به مرور دروس پایه گذشته دارند و این موضوع صبر و حوصله بیشتری را می‌طلبد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد تعطیلی‌های هفته آینده و نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: هفته آینده سه روز آموزش حضوری خواهیم داشت و شنبه دوم مهرماه سال جاری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت در مدارس سراسر استان نواخته می‌شود.

نبوی‌ثالث ادامه داد: در این روز مراسم آغازین مدارس برگزار و با توجه به سالروز رحلت پیامبر(ص) تأکید شده که هر مدرسه یک هیأت باشد که این مهم نیز در مدارس استان در نظر گرفته شده و مراسمات عزدارای نیز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دو سال بوده که آموزش حضوری نداریم و باید قدر دقایقی که مدارس باز بوده را دانسته و حال که خیلمان از بهداشت و سلامت دانش‌آموزان راحت بوده قدر این لحظات را بدانیم.

چندی پیش نیز سیدعلیرضا موسوی‌نژاد،‌ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم زمان با سراسر کشور روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه جاری جشن شکوفه‌های استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کاهش استرس دانش‌آموزان و نوآموزان و ایجاد خاطره‌ای خوب و به یادماندنی در آغازین روزهای مدرسه تصریح کرد: پنجشنبه ۳۱ شهریورماه جاری نیز جشن جوانه‌های خراسان‌جنوبی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اول مهرماه سال جاری روز جمعه است، متذکر شد: سال تحصیلی جدید از روز شنبه دوم مهرماه سال جاری آغاز و زنگ بازگشایی مدارس تمام مقاطع استان به صدا در می‌آید.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۸۵ هزار دانش‌آموز استان پشت‌ میز کلاس‌های درس می‌نشینند، یادآور شد: از این تعداد بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی هستند.

و مهرماه آغازی برای آموختن است و امید است حضور معلمان و دانش‌آموزان در مدارس کمبودهای دو سال گذشته را جبران کند و البته دل نگرانی والدین را رخت بربندد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول