اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آماده‌باش مراکز درمانی خراسان جنوبی برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همه مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش این دانشگاه در دهه پایانی ماه صفر برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) و کاروان‌های پیاده در آماده‌باش کامل هستند.

آماده‌باش مراکز درمانی خراسان جنوبی برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد موسوی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز به رسانه‌ها اظهار داشت: در دهه پایانی ماه صفر خیل عظیمی از عاشقان و محبین اهل بیت (ع) برای گرامیداشت یکی از بزرگترین مناسبت‌های مذهبی عازم بارگاه منور رضوی می‌شوند که در همین راستا مراکز بهداشتی و درمانی در مسیر جاده‌های مواصلاتی در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی فعال و آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ بیمارستان و ۱۳ درمانگاه شبانه‌روزی، ۱۰۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۰۰ کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها در قالب تیم‌های واکنش سریع که وظیفه نظارت بر سلامت اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نیز کنترل اپیدمی احتمالی را برعهده دارند، در این ایام به زائران و مجاوران، خدمت ارائه خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آمادگی اورژانس ۱۱۵ استان در دهه پایانی صفر گفت: در این مدت ۸۳ پایگاه فعال جاده‌ای و شهری در سراسر استان و ۲ فروند اورژانس هوایی طبس و بیرجند به‌صورت شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی آمادگی کامل دارند.

وی از استقرار آمبولانس‌های جاده‌ای در محورهای اصلی منتهی به مشهد برای ارائه خدمات بهینه به زائران رضوی خبر داد و افزود: سه دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به مشهد اعزام می‌شود تا در زمان نیاز، به زائران حرم امام رضا (ع) و مجاوران خدمات‌رسانی کنند.

موسوی میرزایی بیان کرد: جمعیت زیادی از زوار پاکستانی در بازگشت از عتبات عالیات به مشهد می‌روند و بعد از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در مسیر برگشت از خراسان جنوبی به کشور خود باز می‌گردند لذا با همه توان برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و اورژانسی به زائران پاکستانی و حفظ سلامت تمامی زوار اربعین حسینی و حرم رضوی آماده هستیم.

وی با توصیه به رعایت مسائل بهداشتی و توجه به ایمنی کامل در محل اسکان زوار و برگزاری مراسم عزاداری، از مسوولان کاروان‌های پیاده و زائران درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی در طول مسیر، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا ماموران بهداشت در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول