اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه در ۱۱ شهرستان استان اجرا می‌شود که ۱۰۰ برنامه محوری است.

اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ غلامرضا فلاحی امروز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یک روز مانده به هفته دفاع مقدس به‌صورت کشوری جشنواره ملی تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد که سهم استان خراسان جنوبی از این برنامه سراسری ۶ هزار پیشکسوت است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس است گفت: این جشنواره به‌صورت ویدئو کنفرانس در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری "ما مقاوم هستیم" آغاز می‌شود و انتظار می‌رود این شعار که یک پیام است همواره در طول سال مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور منسجم در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران‌ و جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان، خاطره‌گویی و روایت‌گری از زبان راویان دفاع مقدس در ادارات، نهادها، مساجد و دانشگاه‌ها و راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی را از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

سرهنگ فلاحی برگزاری یادواره‌های شهدا، همایش‌های پیاده‌روی، برگزاری کنگره سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان بشرویه، دیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، رونمایی از آثار مختلف ادبی و اعزام گروه‌های جهادی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس از روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود و در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس ستادهای شهرستانی نیز تشکیل شده تا برنامه‌های قوی و اثربخش در این زمینه صورت گیرد و فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان نشر و ‌تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در همین ارتباط سال گذشته ۵۸ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خراسان جنوبی منتشر شد.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس هویت ایران اسلامی است و این نوع دفاع مظهری از برترین صفات است که جامعه می‌تواند از جوانان خود انتظار داشته باشد و مظهر حماسه، پایداری، مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی است.

سرهنگ فلاحی گفت: بیش از ۳۰ کشور دنیا به‌صورت مستقیم علیه ما در کنار رژیم بعث عراق قرار گرفته بودند و این جنگ را آمریکا و ایادی آن آغاز کردند تا با سلطه‌گری به منافع خود برسند.

وی افزود: قبل از آغاز جنگ تحمیلی جنگ‌های قومی قبیله‌ای را در کشور به راه انداختند و می‌خواستند با راه‌اندازی اینگونه جنگ‌ها نظام نوپای جمهوری اسلامی را به سقوط بکشانند که با درایت و رهبری امام راحل و ولایتمداری مردم نقشه آنها نقش بر آب شد.

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس در تقویم ملی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۴۹۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول