اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: ادعای گورهای دسته‌جمعی در ایزیوم دروغ‌پراکنی است

سخنگوی کرملین با دروغ دانستن ادعاهای اوکراین درباره پیدا شدن گورهای دسته‌جمعی در شهر ایزیوم، گفت شبه‌جزیره کریمه نیز بخش جدایی‌ناپذیر از خاک فدراسیون روسیه است.

کرملین: ادعای گورهای دسته‌جمعی در ایزیوم دروغ‌پراکنی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادعای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور و دیگر مقامات اوکراینی درباره یافت شدن گورهای دسته‌جمعی در شهر «ایزیوم» و جنایات جنگی نیروهای روس علیه مردم این منطقه، با واکنش مسکو همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت رژیم کی‌یف در تلاش است تا سناریوی تبلیغاتی که مبنی بر وقوع جنایات توسط نظامیان روس در شهر «بوچا» اجرا کردند را این بار در شهر ایزیوم تکرار نمایند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین، توضیح داد: «این همان سناریویی است که در بوچا اجرا شد. همه چیز طبق یک سناریو پیش می‌رود. همه این‌ها یک دروغ است. این یک صحنه‌سازی است و البته ما حقیقت را برملا خواهیم کرد».

پیش از این، «ویتالی گانچف» رئیس اداره مدنی-نظامی منطقه خارکیف نیز گفته بود که اوکراین تلاش می‌کند تا سناریوی تحریک‌آمیز در بوچا را این بار در شهر ایزیوم - که تاکنون زیر گلوله‌باران شدید و مکرر نیروهای اوکراینی بود، تکرار کند.

سخنگوی کرملین سپس درباره اظهارات مقامات ارشد کی‌یف مبنی بر بازگشت شبه‌جزیره کریمه به اوکراین در پایان جنگ با روسیه، هشدار داد که مسکو واکنش مناسبی به این ادعاها نشان خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در این‌باره توضیح داد: «کریمه بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک فدراسیون روسیه است و هرگونه ادعایی نسبت به خاک کشور ما پاسخ درخوری دریافت خواهد کرد».

وی همچنین افزود: «جمهوری‌های دونباس کشورهای مستقلی هستند که استقلال آنها توسط فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده است و برای تضمین امنیت خود از روسیه درخواست کمک کردند».

این در حالی است که پیشتر «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین با تهدید به حمله به شبه‌جزیره کریمه، به ساکنان این منطقه هشدار داده بود که هرچه سریعتر پناهگاه‌های حملات موشکی را آماده کرده و مواد غذایی کافی برای ذخیره کنند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول