اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک مسئول سازمان جهانی بهداشت به دیدار بشار اسد رفت

مدیر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت امروز به دیدار رئیس جمهور سوریه رفت و طرفین همکاری با هدف بهبود وضعیت پزشکی سوریه را بررسی کردند.

یک مسئول سازمان جهانی بهداشت به دیدار بشار اسد رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از ظهر امروز دوشنبه میزبان احمد المنظری مدیر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، دراین دیدار، همکاری بین این نهاد و بخشهای درمانی و بهداشتی سوریه با هدف بهبود وضعیت پزشکی و درمانی در این کشور برسی شد؛ چه این بهبود در زمینه مبارزه با بیماریها باشد، یا حمایتهای فنی و تجهیزات پزشکی.

رئیس جمهور سوریه هم گفت که اتحاد منطقه‌ای در زمینه بهداشت، مستلزم تلاش و همکاری بین همه کشورهای منطقه است تا با بیماریهایی که شیوع پیدا می‌کند و از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود، مقابله شود.

المنظری هم از حمایتها و تسهیلاتی که سوریه برای فعالیت این سازمان فراهم کرده است، قدردانی کرد. وی گفت که هدف سوریه، کمک پزشکی به مردم این کشور است.

این مسئول بهداشت جهانی تأکید کرد که سوریه همیشه در سطح سازمان بهداشت جهانی، ابتکار عملهایی مطرح کرده است.

در همین ارتباط، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران بهمن ماه گذشته با  شفق دیوب، سفیر سوریه در تهران دیدار و تأکید کرد: در دولت سیزدهم باید روابط ایران و سوریه بیشتر از گذشته باشد و توافقات بیشتری برای همکاری های مشترک داشته باشیم. تفاهم نامه های همکاری می تواند زیاد و در حوزه های مختلف باشد. پیشنهاد ما این است که کارگروهی بین سفارت و واحد بین الملل وزارت بهداشت تشکیل شود و زمینه های همکاری شناسایی شود. 

وزیر بهداشت یادآور شد: یکی از نکات مثبت سوریه این است که بشار اسد، پزشک است و خیلی راحت می توانیم در حوزه پزشکی شاهد ارتقای روابط دو کشور ایران و سوریه باشیم. صنایع دارویی ایران پیشرفت های قابل توجهی داشته اند و دکتر بشار اسد در ماده 8 تفاهم نامه ایران و سوریه در مورد ثبت داروهای ساخت ایران در سوریه، دستوراتی داده و انتظار داریم که این دستور عملیاتی شود و شرکت های دارویی ایران بتوانند تولیدات خودشان را به سوریه صادر کنند. 
 
عین اللهی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اقدامات خرابکارانه تروریست ها در سوریه، صدماتی به زیرساخت های سلامت سوریه وارد شده و آمادگی داریم که کمک های لازم در این زمینه را به مردم سوریه کنیم. از دیدن تصاویر خرابی های سوریه، بسیار متاثر می شویم. 
 
وی ادامه داد: در ماه های ابتدایی سال آینده، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در ایران برگزار می شود و علاقه مندیم که وزیر بهداشت سوریه در این نمایشگاه شرکت کند و از نزدیک با دستاوردهای ایران در این حوزه، آشنا شود. 

شفق دیوب هم گفت: سفارت سوریه در ایران، وزارت بهداشت و آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه آمادگی تقویت همکاری در زمینه های مختلفی که در نهایت به نفع مردم دو کشور است را دارند. 

وی افزود: روابط ایران و سوریه تاریخی و بی نظیری است و امیدواریم که در دولت سیزدهم، شاهد توسعه روزافزون روابط بین دو کشور در حوزه های مختلف باشیم. بدنه پزشکی سوریه به دلیل جنگ تروریستی سوریه در 10 سال گذشته، دچار ضرر و خسارت های فراوان شده بنابراین در این مرحله، همکاری با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های پزشکی، دارویی و سایر حوزه ها، اهمیت ویژه ای برای سوریه دارد. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول