اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشدید رصد و پایش سارقین در ایام مرخصی و پس از آزادی در خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر عدم اعطای مرخصی در روزها و تعطیلی های خاص به سارقین گفت: همه زندان های استان اسامی سارقینی که به مرخصی می روند را به پلیس آگاهی حوزه قضایی اعلام کنند و باید در مدت مرخصی نیز به صورت روزانه مراجعه به مرجع انتظامی داشته باشند.

تشدید رصد و پایش سارقین در ایام مرخصی و پس از آزادی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  حجت الاسلام و المسلمین علی موحدی راد  مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی ظهر امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با تأکید بر عدم اعطای مرخصی در روزها و تعطیلی‌های خاص به سارقین اظهار داشت: همه زندان های استان اسامی سارقینی که به مرخصی می روند را به پلیس آگاهی حوزه قضایی اعلام کنند و باید در مدت مرخصی نیز بصورت روزانه مراجعه به مرجع انتظامی داشته باشند.

وی افزود: همه ما به دنبال راهکارهایی برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی و ایجاد جامعه ای پاک و سالم هستیم چرا که فرزندان ما در ین جامعه رشد می کنند و زندگی خواهند کرد.

مدیرکل داگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: طی یک سال گذشته فرماندهی انتظامی کشور 23 شهید مدافع امنیت را تقدیم وطن کرده است که متاسفانه بازتاب مناسبی در رسانه ها نداشته که از این رو باید مورد توجه عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به بازگشایی مدارس در هفته پیش بر ساماندهی، استانداردسازی و نظارت بر سرویس های مدارس و امنیت فیزیکی مدارس خراسان جنوبی تأکید و یادآور شد: باید مراقبت های لازم صورت پذیرد تا که اگر خدایی نکرده حادثه ای پیش آید با شیطنت رسانه های دشمن به پای نظام نوشته خواهد شد.

وی با اشاره به فتوای حضرت امام خمینی (ره) در حرام بودن عمل خلاف قوانین رانندگی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت مساجد و خطبه های نماز جمعه و تبیین حکم شرع در این خصوص برای مردم استان که به تدین و تقید مشهور هستند بازدارنده است، ضرورت دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از استانداری خواست تا راه اندازی سازمان های مردم نهاد در حوزه توسعه فرهنگ ترافیک و پیشگیری از تصادفات را پیگیری نماید.

حجت الاسلام موحدی راد همچنین فرماندهی انتظامی را موظف کرد تا چنانچه طبق نظریه کارشناسی، کوتاهی و قصور دستگاه های اجرایی در تصادفات احراز شود مراتب جهت پیگیری به دستگاه قضایی اعلام شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی افزایش تعداد استراحتگاه های بین راهی در جاده های استان، تغییر مکان ثابت گشت های جاده ای پلیس و آموزش عموم جامعه از طریق مدارس، مساجد و فضای مجازی را از دیگر راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادفات عنوان کرد.

وی با اشاره به تأکید بسیار زیاد رئیس قوه قضائیه بر برخورد قاطع با سرقت‌ها ابراز اظهار داشت: در خراسان جنوبی با همکاری تمام دستگاه های مسئول در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

موحدی راد خواستار صدور حکم تأمین پارکینگ به جای جزای نقدی در کمیسیون ماده 100 شهرداری برای ساختمان های متخلف شد و گفت: طبق قانون، مبالغ جریمه های دریافتی بابت عدم تأمین پارکینگ ساختمان ها باید در همان محله صرف ساخت پارکینگ عمومی شود که شهرداری باید در این خصوص توجه داشته باشد.

پیگیری جدی سرقت اموال ادارات دولتی، پلمپ مراکز جمع آوری ضایعات بدون مجوز و دقت بیشتر مردم در حفاظت از اموال شخصی از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در پیشگیری و کاهش سرقت مورد تأکید قرار داد.

 مرکز نگهداری ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی فعال شود

حجت الاسلام علی نسایی دادستان مرکز استان  خراسان جنوبی نیز در این جلسه پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه تک تک دستگاه های اجرایی و نظارتی استان دانست و افزود: نباید ادارات دولتی وظایفی که طبق قانون در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دارند را انجام ندهند با این توجیه که قوه قضائیه و نیروی انتظامی با معلول برخورد خواهند کرد.

وی تعداد بالای زندانیان خراسان جنوبی را ناشی از برخورد قاطع و کشف جرائم در استان دانست و ادامه داد: 5 جرم اول استان مرتبط با موادمخدر بوده و با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی و دادیاران و بازپرسان دادگستری استان طی سال گذشته به پرونده های متعدد قاچاقچیان 78 تن موادمخدر دراستان رسیدگی شد که مجرمین به زندان محکوم شدند.

دادستان بیرجند با اشاره به رتبه 30 خراسان جنوبی در آمار سرقت در سطح کشور گفت: با این رتبه باز هم آمار سرقت های خرد زیبنده استان فرهنگی ما نیست و برخورد ها جدی تر خواهد شد.

حجت الاسلام نسایی ضمن بیان تأثیرگذاری ممنوعیت اعطای مرخصی به سارقین طی اسفند سال گذشته و دو ماه آغازین امسال اظهار کرد: خوشبختانه طبق آمار ارائه شده، میزان سرقت در این سه ماه نسبت به مدت مشابه 7 درصد کاهش داشته است و از این پس نیز مرخصی زندانیان محدودتر خواهد شد.

وی یکی از راه های مبارزه با موادمخدر در استان را شناسایی و ترک اعتیاد کارکنان دستگاه های اجرایی دانست و افزود : کمپ ترک اعتیاد و مرکز نگهداری ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر استانباید هرچه سریعتر فعال شود.

انتهای پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول