اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بانوی ورزشکار خراسان جنوبی مسافر بورسای ترکیه می‌شود

در چهارمین دوره بازی‌های عشایری بورسای‌ ۲۰۲۲ ترکیه بانوی خراسان‌جنوبی در مسابقات رشته چوب کشی‌ هماورد برترین‌های جهان می‌شود.

بانوی ورزشکار خراسان جنوبی مسافر بورسای ترکیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بانوان شایسته خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی چوب کشی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور اعزامی به رقابت‌های نومد گیمز ایزنیک ۲۰۲۲ ترکیه خوش درخشیدند.

 این روید ورزشی به میزبانی تهران در سالن اختصاصی فدراسیون بدمینتون برگزار شد و بانوان منتخب رشته چوب‌کشی استانهای‌ کشور در وزن‌های مثبت و منفی ۷۵ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در وزن مثبت ۷۵ کیلو گرم مسابقات چوب کشی ورزش روستایی و بازی های کشور محدثه شخم گر از خراسان جنوبی با گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی رقابت‌ها ایستاد و در لیست ورزشکاران ملی‌پوش اعزامی به چهارمین دوره بازی‌های جهانی عشایری نومد‌ گیمنز‌ ۲۰۲۲ ترکیه قرار گیرد. 

 آرزو حسینی، دیگر بانوی خراسان‌جنوبی شرکت کننده در این رویداد ورزشی‌ جامعه روستایی و عشایری کشور با کسب نشان نقره وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم چوب کشی در جایگاه نایب قهرمانی مسابقات ایستاد.

پیش از این آرزو حسینی در مسابقات قهرمانی مچ‌اندازی بانوان کشور ۲ مدال طلای دست چپ و راست این رقابت‌ها را برای خراسان جنوبی به ارمعان آورده بود.

در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم مسابقات چوب کشی انتخابی تیم ملی  نیز مریم فراهانی‌نیا  از استان همدان توانست با غلبه بر حریفان خود در جایگاه نخست مسابقات بایستد و جواز حضور در رقابت‌های ایزنیک ترکیه را از آن خود کند.

گفتنی است؛ چهارمین دوره بازیهای جهانی عشایری ۲۰۲۲ ترکیه از  7 تا 10 مهرماه 1401 در منطقه ایزنیک بورسای ترکیه برگزار می‌شود و قریب‌بر 3 هزار ورزشکار از 102 کشور در این رویداد ورزشی به رقابت می‌پردازند.


انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول