اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

ایجاد بسته دروس به صورت آمایشی و مأموریت گرایی

سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی از ایجاد بسته دروس به صورت آمایشی و مأموریت گرایی خبر داد.

ایجاد بسته دروس به صورت آمایشی و مأموریت گرایی

‌به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رضا نقی زاده سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی صبح امروز در اجلاس معاونان آموزشی در دانشگاه فرهنگیان گفت:درباره روندهای مؤثر دانشگاه‌ها در حوزه فناوری و مهارتی، مطالعاتی در آینده برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است، دیگر به این صورت نیست که در یک رشته چهارسال تحصیل کنیم و ۴۰ سال از آن استفاده کنیم، برخی از رشته‌های ما به دلیل بیکاری در حال از بین رفتن است، حتی در یک رشته‌ بیش از ۷۰ درصد دانش آموخته بیکار داریم.

وی افزود: همچنین یکی از برنامه‌ها ایجاد دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد حرفه‌ای است، اگر برنامه درسی را یک پکیجی در نظر بگیریم ۲۰ تا ۲۲ واحد دروس عمومی و تعدادی دروس پایه و تعدادی هم دروس اصلی و تخصصی هستند و ما باید بین رشته‌ها و بازار کار ارتباط ایجاد کنیم.

نقی زاده گفت: در حال حاضر یک رشته ۱۴۰ واحد دارد، بر اساس مطالعاتی که در ۱۰ رشته انجام داده ایم می‌توان این ۱۴۰ واحد را کاهش داد یعنی ۴۰ واحد آن قابل کاهش است البته این کاهش واحدها به معنای حذف نیست بلکه می‌تواند در فرمت اختیاری قرار گیرد، ما می‌توانیم این پکیج ۱۴۰ واحد را کوچک کنیم و فضا را برای پکیج دروس دیگر باز کنیم.

سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: طرحی آماده کرده ایم که بسته دروس به صورت آمایشی و مأموریت گرایی ایجاد شود، باید دروس را بر اساس آمایش و مأموریتی که دانشگاه‌ها دارند به آنها اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول