اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ارسال بیش‌ از 200 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی کشور

سرپرست اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی، از آغاز ارسال حدود ۱۸ هزار عنوان و بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب، در طرح خرید متمرکز کتاب با مشارکت مالی استان‌ها به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

ارسال بیش‌ از 200 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد اسدی، سرپرست اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از آغاز ارسال حدود ۱۸ هزار عنوان و بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب، در طرح خرید متمرکز کتاب با مشارکت مالی استان‌ها به کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: این منابع به انتخاب مسئولین و کتابداران یک هزار و ۳۳۱ کتابخانه از میان فهرست تازه‌های نشر خانه کتاب و فهرست‌های اداره کل منابع، انتخاب و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۴ میلیارد ریال از حدود ۲ هزار و ۴۰۰ ناشر خصوصی و دولتی خریداری شده و در حال ارسال به کتابخانه‌ها است.

سرپرست اداره کل تأمین منابع نهاد ادامه داد: بیشترین موضوع در کتاب‌های انتخاب شده علوم کاربردی، علوم اجتماعی، فلسفه و روانشناسی، کودک، قصه و رمان و نوجوان است و بیشترین استفاده کننده این منابع، گروه سنی بزرگسال هستند.

اسدی افزود: زمینه‌‌سازی برای خوب خواندنِ کتاب و کتابِ خوب خواندن، اصلی‌ترین و تخصصی‌ترین وظیفه کتابداران نهاد است که ما آن را با عنوان «ترویج کتابخوانی» می‌شناسیم. به همین دلیل انتظار داریم کار مهم و حساس ترویج کتابخوانی به همت کتابداران و پس از دریافت این منابع، گسترده‌تر و خلاقانه‌تر از پیش انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول