اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری شدید الحشد الشعبی با داعش در موصل؛ 7 تروریست کشته شدند+فیلم و عکس

منابع امنیتی عراق خبر دادند که نیروهای سازمان الحشد الشعبی در جنوب موصل با تروریستهای داعش درگیر شدند که در پی آن، هفت تروریست کشته شدند.

درگیری شدید الحشد الشعبی با داعش در موصل؛ 7 تروریست کشته شدند+فیلم و عکس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عراقی از درگیری نیروهای سازمان الحشد الشعبی با تروریستهای داعش در منطقه «جزیرة الحضر» واقع در جنوب موصل (استان نینوی) خبر می‌دهند.

شبکه دجله به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که در این درگیرها، هفت نفر از عناصر داعش کشته شدند که سه نفر انتحاری بودند و چهار نفر دیگر هم با گلوله از پای درآمدند.

 

این منبع گفت که این درگیریها بین لشکر ۴۴ الحشد و عناصر داعش بوده است. تروریستها در یک خانه در جنوب جزیره الحضر محاصره شده بودند.

 

یک منبع امنیتی هم به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که در جریان این درگیریها، دو نفر از نیروهای الحشد به شهادت رسیدند و پنج نفر دیگر هم از این نیروها زخمی شده‌اند.

این منبع تأکید کرد که تجهیزات امنیتی و نظامی، وارد این منطقه شده است و درگیریها همچنان ادامه دارد. فیلم زیر هم از تیراندازی و حجم شدید درگیری الحشد با تروریستهای داعش منتشر شده است:

 

 

در همین ارتباط، «احمد التمیمی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق امروز یکشنبه خبر داد که عناصر تروریستی داعش در جریان مراسم اربعین نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند.

التمیمی گفت که استان دیالی یکی از استانهای مهم در طرح امنیتی ایام زیارتی اربعین در سطح کشور عراق بود؛ چرا که بیش از ۲۲۰ هزار زائر از اتباع مختلف مانند ایرانی، افغانستانی و آذربایجانی از گذرگاه «المنذریه» [خسروی] در این استان عبور کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار زائر هم در داخل دیالی عازم کربلا شدند، تصریح کرد: فرماندهی الحشد الشعبی در محور دیالی موفق شد در جریان مراسم اربعین، پنج ضربه مهم به داعش وارد کند.

این فرمانده الحشد تأکید کرد، نیروهای این سازمان در این عملیاتها، شش انبار تسلیحات و مواد منفجره داعش را کشف و ضبط کردند، شش تروریست از جمله یک سرکرده ارشد را از پای درآورند و ۵۰ هزار دونوم (هر دونوم معادل هزار متر مربع) را پاکسازی کنند.

التمیمی با بیان اینکه این عملیاتهای الحشد با هماهنگی سایر نیروهای امنیتی بوده است، تأکید کرد، این عملیاتها نتایج مهمی در پی داشت و هیچ خللی در امنیت زائران به وجود نیامد؛ علیرغم اینکه تعداد موکبها بیش از ۶۰۰ موکب بود.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول