اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خبر خوب| 5065 واحد مسکن ویژه محرومین در خراسان جنوبی احداث می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طی یک سال گذشته تعداد 2 هزار و 190 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

خبر خوب| 5065 واحد مسکن ویژه محرومین در خراسان جنوبی احداث می‌شود

قاسم تنها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک به روستائیان برای بازسازی مسکن‌های غیرمقاوم است.

وی تصریح کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در یک‌هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه در سطح استان برای مقاوم‌سازی شناسایی شده که طی یکسال گذشته تعداد ۲ هزار و ۱۹۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

متوسط مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان ۵۳.۸ درصد است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متوسط مقاوم‌سازی در سطح روستاهای استان در شهریور سال ۱۴۰۰  رقم ۵۲.۶ درصد بوده که این رقم هم اکنون ۵۳.۸ درصد می‌باشد، افزود: میانگین مقاوم‌سازی کشوری در حال حاضر حدود 52 درصد است.

تنها با اشاره به اینکه از محل سهمیه سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ کارمزد ۵ درصد به استان اختصاص یافته که در مجموع ۳ هزار و ۸۶۲ فقره ابلاغ گردیده است، یادآور شد: در این راستا معرفی به بانک ۳ هزار و ۵۲۰ فقره  با درصد معرفی ۹۱ درصدی، انعقاد قرارداد ۲ هزار و ۶۰۴ فقره با درصد انعقاد ۶۷ درصدی، اجرای فنداسیون ۲ هزار و ۲۶۳ واحد، اجرای اسکلت و سقف یک‌هزار و ۶۷۳ واحد و پایانکار و سفت کاری ۹۵۲ واحد انجام شده است.

وی در رابطه با بازسازی واحدهای آسیب دیده از حوادث گفت: طی یک سال گذشته تعداد ۳۶ واحد مسکونی در حادثه سیل دی ماه سال ۱۴۰۰ آسیب دیده‌اند که تاکنون ابلاغ اعتبار مربوطه انجام نشده است.

احداث ۵۰۶۵ واحد مسکن محرومین در استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از تفاهم‌نامه ۱۱ هزار واحد مسکن محرومین در استان خبر داد و اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در اسفندماه سال ۹۸ فی مابین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد گردیده که بر اساس آن تعداد ۱۱ هزار واحد جهت تأمین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و اعتبار کمک بلاعوض ۳۰۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

تنها ادامه داد: طی یک سال اخیر تعداد ۵ هزار و ۶۵ واحد احداث شده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور گفت: در قالب تفاهم‌نامه منعقده بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اسفندماه سال ۱۴۰۰ به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۲ هزار کیلوگرم میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می‌گیرد.

سهمیه استان از احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین ۱۱۸۹ واحد است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی متذکر شد: سهمیه استان از محل این تفاهم‌نامه یک‌هزار و ۱۸۹ واحد می‌باشد که در حال حاضر تشکیل پرونده اکثر متقاضیان انجام شده و عملیات اجرایی واحدها در حال انجام است.

تنها ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این طرح در حال حاضر در استان شامل پی‌کنی ۸۱۷ واحد، اجرای فنداسیون ۸۱۱ واحد، اسکلت و دیوارچینی ۶۵۵ واحد، اجرای سقف برای ۴۶۲ واحد و سفت‌کاری ۳۷۷ واحد است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول