اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماموریت دشوار پدافند اوکراین مقابل سامانه «اس-300» روسیه

رسانه فنلاندی از انتقال شماری از سامانه‌های دفاع هوایی «اس-300» روسیه از شهر «سنت پترزبورگ» به جبهه اوکراین خبر داد و نوشت،سرنگونی این موشک‌ها دشوار است.

ماموریت دشوار پدافند اوکراین مقابل سامانه «اس-300» روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه فنلاندی روز یکشنبه با استناد به تصاویر ماهواره‌‌ای از انتقال شماری از سامانه‌های دفاع هوایی روسیه از شهر مهم «سنت پترزبورگ» به جبهه اوکراین خبر داد.

به نوشته روزنامه فنلاندی «ایل» تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که سکوهای متحرک موشک انداز از پایگاهی در شمال غربی سنت پترزبورگ جابجا شده‌اند. سن پترزبورگ، دومین شهر مهم روسیه، مدت‌هاست که توسط یک حلقه حفاظتی از ۱۴ پایگاه موشکی ضد هوایی احاطه شده ، اما تصاویر ماهواره‌ای از خالی شدن شماری از آن‌ها حکایت  دارد.

«مارکو اکلوند» کارشناس نظامی به این روزنامه گفت که چهار پایگاه ضد هوایی از تجهیزات خالی شده است. به گفته اکلوند، بعید است که انتقال تجهیزات به طور قابل توجهی باعث تضعیف پدافند هوایی سنت پترزبورگ شوند.

 این کارشناس نظامی عمده انتقال‌ها را مربوط به سامانه‌های پدافندی «اس-300» برشمرد و گفت که در جنگ اوکراین، حتی موشک‌های ضدهوایی  قدیمی نیز کاربرد دارند.رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین تخمین زده است که روسیه حدود ۷۰۰۰  تیر موشک اس-۳۰۰ دارد.

 اکلوند گفت که روسیه از این موشک‌ها برای حمله به اهداف زمینی نیز در اوکراین نیز استفاده می‌کند.  وی گفت، روسیه از موشک‌های ضد هوایی جدیدتر «اس-۴۰۰» علیه اهداف غیر نظامی استفاده نمی‌کند.

او گفت: «روسیه آنقدر سلاح دارد دارد که فکر نمی‌کنم سامانه‌های جدید اس-۴۰۰ را قربانی کرند.»

«اولگ ژدانوف» از کارشناسان نظامی اوکراین نیز بر این باور است که سرنگونی موشک‌های ضد هوایی قدیمی نیز دشوار است، زیرا می‌توان آنها را هدایت کرد، یعنی مسیر حرکت آنها مانند موشک‌های کروز پر پیچ و خم است.

به گفته وی، هنگامی که موشک‌ها از فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری پرتاب می‌شوند، پدافند هوایی زمان بسیار کمی برای واکنش به آن ها دارد.

این روزنامه در خاتمه نوشت، اگرچه روسیه در تلاش برای تولید موشک‌های جدید کافی برای جنگ با اوکراین است، اما هنوز به اندازه کافی موشک های اس-۴۰۰ برای صادرات دارد  و ترکیه و هند از جمله دریافت کنندگان حال حاضر این سامانه هستند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول