اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای ۳۵۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه امسال در هفته دفاع مقدس ۳۵ عنوان برنامه در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ فعالیت در مازندران اجرا می‌شود؛ گفت: رسانه‌ها به عنوان سربازان جنگ نرم به تبیین فرهنگ دفاع مقدس بپردازند.

اجرای ۳۵۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی بعد از ظهر امروز در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت اربعین حسینی و رحلت پیامبراکرم(ص) به استقبال زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین به کربلای معلی اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۲۱ میلیون زائر در پیاده روی اربعین شرکت کردند که در این مسیر۱۲ هزار موکب پذیرای زائران بودند.

وی با بیان اینکه امسال چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس را با شعار «ما مقاوم هستیم» گرامی می‌داریم، اظهار کرد: امسال در هفته دفاع مقدس ۳۵ عنوان برنامه در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ فعالیت در مازندران اجرا می‌شود و رسانه‌ها به عنوان سربازان جنگ نرم به تبیین فرهنگ دفاع مقدس بپردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس مازندران یکی از مولفه‌های قدرت نظامی انقلاب اسلامی را مردمی بودن آن دانست و ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس به مثابه جنگ جهانی در مقیاس کوچک‌تر بود که توسط حزب بعث علیه جمهوری اسلامی شروع شد و در نتیجه به نفع ایران اسلامی به پایان رسید.

ملکی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در ابتدای استقرار خود برای صدور فرهنگ انقلابی تلاش می‌کرد، یادآور شد: دنیای استکبار که از اختلافات مرزی بین ایران و عراق آگاه بود و در برنامه‌های مختلف مانند حمله طبس موفق نبود؛ صدام را در سال ۱۳۵۸ برای درگیری با ایران حمایت کرد تا در نهایت به نفع آمریکا تمام شود.

به گفته وی، در دوران دفاع مقدس عراق دارای تجهیزات نظامی مدرن و حمایت همه جانبه از کشورهای مختلف می‌شد این در حالی بود که ایران علاوه بر اختلافات داخلی آمادگی جنگ نداشت؛اما حزب بعث در محاسبات خود به قدرت مردمی، انقلابی و جایگاه ولایت فقیه توجه نکرده بود؛ در نتیجه جنگ هشت ساله با پیروزی چشمگیر به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شد.

ملکی فرهنگ دفاع مقدس را نشات گرفته از قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: لازم است برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس موج فرهنگی ایجاد شود تا این حادثه عظیم به جهانیان یاداوری و گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه برای اجرای برنامه‌های سال جاری فعالیت ستادی شکل گرفت تا ۴۳ عنوان برنامه در مناسبت‌های مختلف با مشارکت۱۴ کمیته به درستی اجرا شود، تصریح کرد: مبنای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با موضوع شهدا و فرهنگ دینی است که در این هفته کمک‌های مومنانه، شب شعر، بیان خاطرات، دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدا، یادواره‌های شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، برنامه‌های ورزشی و سایر فعالیت‌های فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های کلی هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور ماه سال جاری در مازندران شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در حسینیه امام با حضور مقام معظم رهبری انجام می‌شود و در استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس دیدار با رهبری انجام می‌شود.

ملکی سهمیه تکریم از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس مازندران را ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: رونمایی از۵۰ کتاب که۳۰ کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی مربوط به شهدا و رزمندگان است در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی رژه نیروهای مسلح را از برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی در ۳۱ شهریور واقع در میدان شهید قاسمی ساری اعلام کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا، بازسازی عملیات ثامن‌الائمه در نشتارود که شکست حصر آبادان را به نمایش می‌گذارد از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس را از برنامه ویژه بازگشایی مدارس در اول مهر امسال دانست و یادآور شد: افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس و صنایع دستی در منطقه نمادین اروند واقع در باغ موزه دفاع مقدس و رونمایی از کتاب شهید محمد گیتی‌نژاد که توسط حدیثه صالحی به تحریر درآمد از دیگر برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود.

به گفته ملکی، نشست بصیرتی و سواد رسانه‌ای، بازسازی عملیات والفجر هشت در محوطه باغ موزه دفاع مقدس،جشنواره سرود بسیج و مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، اجتماع هزار نفری سلام فرمانده و مراسم بزرگداشت سرداران شهید سلیمانی فکوری و کلاهدوز در سپاه کربلا در مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در مازندران اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه باغ موزه دفاع مقدس با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور محسوب می‌شود گفت: امسال بالغ بر۷ میلیارد تومان به این پروژه فرهنگی اعتبار اختصاص یافت این در حالی است که برای تکمیل این پروژه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۴ میلیارد تومان توسط خیران برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس کمک شده است، تصریح کرد: ۶۰ میلیارد تومان بودجه سفر ریاست جمهوری برای باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافت که ۹ میلیارد تومان آن جذب شد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول