اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرب الاجل رئیس کل دادگستری کردستان/ ادارات ظرف یک ماه اموال خود را معرفی کنند

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای معرفی اموال غیرمنقول خود به دستگاه قضایی یک ماه فرصت دارند.

ضرب الاجل رئیس کل دادگستری کردستان/ ادارات ظرف یک ماه اموال خود را معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه قرارگاه‌های شهرستانی کاداستر در تمام استان کردستان تشکیل شده است، اظهار کرد: موضوعات شورای حفظ حقوق بیت‌المال سرمایه‌های ملی و در واقع این شورا یک نهاد نظارتی بوده که ناظر بر اقدامات صیانتی و حفاظتی دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.

وی گفت: عدم تثبیت اراضی اعم از ملی، منابع طبیعی و کشاورزی منشاء بسیاری از اختلافات ملکی در میان جامعه است فلذا ذینفع در تثبیت این اراضی هم مردم هستند و هم حاکمیت، چرا که موجبات کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی استان کردستان باید در تثبیت اراضی کشاورزی با سرعت اقدام کرده و هیچگونه تاخیری در این خصوص قابل پذیرش نیست.

حسینی بر شناسایی اراضی بالای 5 هکتار در استان تاکید کرد و افزود: ضروری است تا در اولین فرصت شورای اداری استان با حضور استاندار کردستان با موضوع کاداستر در اراضی کشاورزی برگزار شود.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته اطلاع رسانی کاداستر در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اضافه کرد: قرارگاه‌های شهرستانی کاداستر در تمام استان فعال شده و ادارات ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و امور اراضی در این موضوع محوریت دارند و امیدواریم بزودی شاهد تثبیت کامل اراضی کشاورزی در استان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین به تمام دستگاه‌های دولتی استان فرصت یک ماهه داد تا اموال غیر منقول و املاک خود را تثبیت کرده و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گزارش کنند.

وجود  18 هزار انشعاب غیرمجاز آب در کردستان

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این جلسه از وجود 18 هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان خبر داد و اظهار کرد: این موضوع باید با نظارت جدی شرکت آب و فاضلاب استان حل شود.

وی گفت: از موضوعات اصلی در سند تحول قضایی بحث کاداستر در اراضی ملی و کشاورزی است که در استان کردستان خوشبختانه 99 درصد اراضی ملی تثبیت شده است ولکن در خصوص اراضی زراعی و کشاورزی باید با سرعت این اراضی سنددار شوند.

انتهای پیام/2330/71/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول