اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم همراهی مدیران در تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت همراهی مدیران در تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان تأکید کرد.

لزوم همراهی مدیران در تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی،  صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهارکرد: بر اساس تکالیف ارائه شده به دستگاه های متولی، باید در طول برنامه ششم توسعه، سالانه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۵ هزار روستا تدوین شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که سهم خراسان جنوبی از این تعداد، در طول برنامه ششم توسعه، ۵۸۰ روستا می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مطالعه بیش از این رقم و به تعداد ۸۰۵ روستا در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، انتظار این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی با برگزاری جلسات تخصصی و فنی و ارائه مباحث کارشناسی، کمک کنند تا اطلاعات لازم در اختیار دانشگاه بیرجند به عنوان مجری این طرح های مطالعاتی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اولویت های پژوهشی تعیین شده در کارگروه آموزش، پژوهش، فن‌آوری و نوآوری استان، متذکر شد: در تعیین اولویت های پژوهشی و انجام طرح های پژوهش محور، از موازی کاری پرهیز شود.

قناعت به ۱۳ اولویت پژوهشی تعیین شده توسط کارگروه مربوطه اشاره کرد و ادامه داد: بنا به مصوبه این جلسه، این اختیار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده می شود که طی تعامل و همفکری با دستگاه‌ها، در چند مورد از این طرح‌ها، تغییراتی اعمال کند.

وی تأکید کرد: این تغییرات باید در راستای مصالح استان و بهره برداری از ظرفیت ها باشد.

وی به دستور کار ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی محیط‌‌های اسکان و بافت‌های فرسوده واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها نیز اشاره و بر همراهی دستگاه‌ها در این زمینه تأکید کرد.

قناعت افزود: به جهت اهمیت موضوع، انتظار این است که دستگاه ها اعتبارات بند «د» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را تا پایان اسفندماه امسال نهایی کنند.

قناعت متذکر شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل امور مالیاتی و سازمان امور اقتصادی و دارایی، گزارش سه ماهه فعالیت‌ها در این زمینه را ارائه کند.

شایان ذکر است؛ پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان با چهار دستور کار بررسی و تصویب اولویت‌های پژوهشی استان مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش فن آوری و نوآوری، بررسی آخرین وضعیت مفاد بند “ز” تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و اقدام جهت بند «د» تبصره ۱۱ قانون سال ۱۴۰۱ کل کشور، طرح و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست و ارائه گزارش مطالعات اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان برگزار شد.

انتهای پیام/۴۹۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول