اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

خبر خوب| پرواز بر فراز آسمان همدلی مردم ایران

قرار است امروز بر فراز آسمان کشور پرواز کنیم و همدلی هم‌وطنان‌مان را از قاب خبر خوب به نظاره بنشینیم. مقصد ما حال خوب دل‌مان می‌باشد. مدت زمان این پروازبه شما بستگی دارد و تا ارتفاع خوبی‌ها از سطح دریا پرواز خواهیم کرد.

خبر خوب| پرواز بر فراز آسمان همدلی مردم ایران

گروه خبرخوب:  خانم‌ها و آقایان لطفا کمربندهایتان را محکم ببندید و به علامت نکشیدن سیگار همیشه توجه فرمایید! قرار است امروز بر فراز آسمان کشور پرواز کنیم و همدلی هم‌وطنان مان را از قاب خبرخوب به نظاره بنشینیم.  مقصد ما حال خوب دلمان است. مدت زمان این پروازبه شما بستگی دارد و تا ارتفاع  خوبی‌ها از سطح دریا پرواز خواهیم کرد. پشتی صندلی خود را که نه! اما امیدتان را به حالت اولیه برگردانید، اخبار منفی جلویتان را ببندید و پوشش نورگیر پنجره‌ها را به بالا بکشید تا روشنی خورشید حقیقت را ببنید! لطفا توجه داشته باشید استثناٌ دراین پرواز استفاده از تلفن همراه مانعی ندارد و می‌توانید با فرستادن این گزارش برای عزیزان‌تان آنها را با خود در این سفر همراه کنید. پرواز خوبی را برای شما آرزومندیم! 

این شهر کارتن خواب ندارد! 

اولین توقفگاه ما  شهرستان چناران استان خراسان رضوی است که در ۴۰ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است! پس از سال 1396 که مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار بودن در امور فرهنگی را  صادر کردند، جوانان این شهرستان آستین بالا زدند و هیات دعای ندبه را تشکیل دادند و از آن روز به بعد برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کردند.
4 سال بعد یعنی سال 1400 پویش «شهر بدون کارتن خواب»را کلید زدند و شروع به شناسایی کارتن‌خواب‌های شهرشان که اغلب درگیر اعتیاد نیز بودند کردند. نمی‌خواستند کمک‌شان به کارتن خواب‌ها در حد تامین غذا و جای خواب باشد. به همین خاطر پس از شناسایی کارتن‌خواب‌ها آنها را به کمپ ترک اعتیاد می‌فرستند، به آغوش خانواده برمی‌گردانند و با بسته‌های معیشتی و کمک های مادی از خانواده این افراد حمایت می‌کنند!‌ در طول این یک سال این هیات موفق شده است از 80 کارتن خواب شهرستان چناران 20 نفر را از اعتیاد پاک کند و به کانون خانواده برگرداند.
یکی از خادمان این هیات می‌گوید:«‌صحنه‌های دردناکی از طرد شدن جوانان، زنان و مردان را شاهدیم که می‌توانستند ستون‌های مستحکم یک خانواده باشند یا پدری زحمتکش و مادری فداکار. جوانی که می‌توانست فرزند خلف برای خانواده به حساب آید، حال در گوشه دورافتاده‌ای در بدترین شکل  شرایط روزگار می‌گذراند. ما فکر می‌کنیم یکایک افراد جامعه با همدلی و تلاش، پشتکار و ایمان می‌توانند دستان پُرمهر پدری را به آغوش فرزندی برسانند. دوباره مادری را لبریز از مهر مادری کنند و بسترساز تحول برای آنان باشند.»‌
کارمان در خراسان رضوی تمام شده است اما حالا که تا اینجا آمده‌ایم چشم‌تان را ببندید و به هیچ عنوان از صندلی خود تکان نخورید تا دلتان را تا حرم به پرواز دربیاوریم حیف است حالا که تا 40 کیلومتری حرم آمده‌ایم سلامی به آقای مهربانی‌ها ندهیم!«‌أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی»‌

 

این دختر برای 3000 زن کسب و کار  ایجاد کرده! 

خانم‌ها آقایان هم‌اکنون بر فراز آسمان بوشهر پرواز می‌کنیم و حکایت دختر بوشهری‌ را می‌شنویم که برای 3000 نفر کسب و کار ایجاد کرده است. زهرا که چند  سال پیش برای دل خودش تصمیم گرفته بود نیم ساعت از هر روزش را به یادگیری هنرهای دستی اختصاص بدهد خیلی زود برای خودش استادی شد و هنرهای دستی‌اش به فروش رفت. این دختر جوان حتی به برگ‌های مرده نخل‌های شهرش هم جان دوباره بخشید و هنر حصیربافی را احیا کرد و هر روز ایده جدیدی را با برگ‌های نخل امتحان کرد! حالا او زنان شهر و دیارش را هم در این هنر شریک کرده و به برکت نخل‌های بوشهر به آنها استقلال مالی بخشیده. زهرا به جز زنان هم شهری‌اش 3000 هنرجو دارد که هرکدام‌شان استادی شدند و از هنرشان درآمدزایی می‌کنند!

 

وقتی مردم روستا دست به دست هم می‌دهند! 

سرسبزی‌های زیر پایتان ،قبل از خلبان این نوید را می‌دهد که رسیده ایم به شهر زیبای آق‌قلا که به موسیقی ترکمنی و لباس‌های رنگارنگ مردم ترکمن‌اش معروف است. روستای عطاآباد که جوانانش تا چند دهه پیش برای کسب روزی و یک لقمه نان حلال به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کردند، حالا برای خودش قطب تولید مبل شده و به همت مردمش مشکل اشتغال ندارد. روستایی که تا دیروز برای مردان هم کار نداشت حالا زنانش هم شاغل و مستقل هستند. کارآفرینان و مردم روستای عطاآباد با ایجاد 350 کارگاه تولید و نمایشگاه فروش مبل، روزانه بیش از 8 میلیارد برای روستا درآمدزایی می‌کنند و از شهرهای مختلف کشور مشتری برای مبلمان‌هایشان دارند. شاید رمز موفقیت روستائیانی که تا چند سال پیش باید دوری از خانواده را تحمل می‌کردند و به سراغ کار در شهرهای دیگر می‌رفتند همدلی و شناخت ظرفیت‌های روستایشان بوده که حالا خود تبدیل به مرکزی برای اشتغال جوانان شهرهای همسایه شدند! 

 

ایمنی یافتگان روز قیامت! 

امیدواریم پرواز بر فراز همدلی مردم ایران  اوقات خوشی را برای شما فراهم کرده باشد. امام کاظم ‏علیه السلام می‌فرمایند:«إنَّ لِلّهِ عِباداً فِی الأرضِ یَسعَونَ فی حَوائجِ النّاسِ هُمُ الآمِنونَ یَومَ القِیامَةِ....خداوند در زمین بندگانی دارد که برای برآوردن نیازهای مردم می‌‏کوشند ؛ اینان ایمنی یافتگان روز قیامت‏‌اند.» آرزومندیم مقصد بعدی ما خبرخوبی از شما و همدلی شما با مردم شهر و دیارتان باشد و نام شما در زمره ایمنی یافتگان روز قیامت ثبت شود! 
 

خانم ها و آقایان تا دقایقی دیگر در صفحه خبر خوب  فرود می‌آییم ، دمای هوا به گرمی دلتان است  و ساعت به وقت محلی روی نبض زندگی جریان دارد. لطفا تا کیف‌تان کوک و حالتان خوب نشده صندلیهای خود را ترک نفرمایید. اگر در طول پرواز به علت مساعد بودن جو کشور دلتان لرزید و امیدتان افرون شد به شما تبریک می‌گوییم! از طرف خبرنگار این خبر و سایر کارکنان این پرواز از اینکه صفحه خبرخوب را انتخاب نمودید سپاسگزاریم  و امیدواریم که از پروازتان لذت برده باشید.چنانچه در صورت رضایت قصد سفر مجدد با پرواز خبر خوب را دارید هر روز حوالی ساعت7 و نیم  صبح اینجا منتظرتان هستیم. به امید دیدار در پروازهای آینده خبرخوب.متشکرم!

خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/ ت 22

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول