اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| درگوشی با ترم اولی‌های دانشگاه

در قسمت میز دانشجو سعی داریم با نزدیک شدن به سال تحصیلی مهارت‌هایی را یادتان بدهیم که در دانشگاه زیاد به کارتان می‌آید، این قسمت به مهارت افزایی دانشجو در دانشگاه اختصاص دارد.

میز دانشجو| درگوشی با ترم اولی‌های دانشگاه

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در قسمت میز دانشجو سعی داریم با نزدیک شدن به سال تحصیلی مهارت‌هایی را به دانشجویان عزیز یاد بدهیم که در دانشگاه زیاد به کارشان می‌آید، این قسمت میز دانشجو به ترم اولی‌ها اختصاص دارد، همان هایی که با دنیایی علامت سوال وارد دانشگاه می‌شوند.

مهارت‌هایی هستند که برای مطالعه می‌تواند به شما کمک کند که شامل تندخوانی، خلاصه نویسی، رسم نمودار، درست مطالعه کردن که کیفیت مطالعه و یادگیری شما را چند برار می‌کند، هرچه مهارت‌های تحصیلی و مطالعه بیشتر باشد با صرف کردن وقت و انرژی کمتری، می‌توانید به پیشرفت و موفقیت تحصیلی برسید.

*اصطلاحات آموزشی و قوانین را یاد بگیرید

اصطلاحات آموزشی و قوانین را یاد بگیرید، قوانینی مثل حذف و اضافه، حذف اضطراری، حذف پزشکی، مشروطی، قوانین مربوط به تغییر رشته، پیش نیاز اخذ درس، پیش ترم و معرفی به استاد را یاد بگیرید و درباره آنها مطالعه کنید.

مشروطی یعنی معدل پایین 12 آوردن، اگر دانشجویی 3 ترم متوالی یا 4 ترم غیرمتوالی مشروط شود، از دانشگاه اخراج می‌شود، با هر مشروطی امکان انتخاب واحد مناسب برای ترم بعد را هم دانشجو از دست می‌دهد.

حذف و اضافه به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در صورت نارضایتی از کلاس هایی که در زمان ثبت نام آنها را اخذ کرده اند، در زمان حذف و اضافه بتواند درس های مربوطه را تغییر دهند یا در گروه های درسی دیگری شرکت کنند. توجه داشته باشید که در حذف و اضافه درس‌های جدید هم ارایه می‌شود.

بر اساس آیین نامه های موجود، دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی، فقط در مهلتی کمتر از 2 هفته، پس از شروع نیم سال تحصیلی حداکثر 2 درس دیگر انتخاب یا 2 درس انتخابی خود را حذف یا 2 درس انتخابی خود را با 2 درس دیگر جابه‌جا کند، مشروط بر آنکه تعداد واحدهای انتخابی وی از حد مقرر تجاوز نکند.

* انتخاب واحد خود را به روزهای پایانی موکول نکنید

انتخاب واحد خود را به روزهای پایانی موکول نکنید، در همان روزهای اول انتخاب واحد کنید وگرنه درگیر پرشدن کلاس‌ها و چالش یک ترم فقط برای چند درس می‌شوید.

اگر مطمئن هستید که درسی را نمی‌توانید پاس کنید و نمره بگیرید، حتما در زمان مقرر از حذف اضطراری استفاده کنید، فقط حتما توجه داشته باشید که ممکن است با حذف یک درس، گرفتار یک ترم دیرتر فارغ‌التحصیلی شوید. ضمنا حواستان باشد که در صورت حذف دروس خود، تعداد واحدهای باقی مانده نباید کمتر از 12 باشد. 

* حتما در اولین کلاس اساتید شرکت کنید

حتما در اولین کلاس اساتید شرکت کنید، اساتید در جلسه اول از ممنوع‌های کلاس و چگونگی ارایه درس و نحوه گرفتن امتحان می‌گویند.  

 

مطالبی که استاد سر کلاس مطرح می‌کند را مهم بدانید حتی اگر به شکل خاطره گویی است.

دانشجوهای ترم بالایی راهنماهای خوبی برای انتخاب واحد و چگونگی مطالعه دروس هستند، از آنها غافل نشوید.

مطالبی که استاد سر کلاس مطرح می‌کند را مهم بدانید حتی اگر به شکل خاطره گویی است. جزوه کلاس همیشه کمک کننده است و سعی کنید خودتان جزوه تهیه کنید و از جزوه دانشجویان ترم‌های بالاتر هم می‌توانید استفاده کنید، توجه داشته باشید که پایه تمام مقاطع تحصیلی منابع دوره کارشناسی است و دانشجویی موفق است که منابع کارشناسی را جدی بگیرد.

حتما در کلاس درس، خودتان جزوه‌ بنویسید، توجه داشته باشید که جزوه‌های دانشجوها با همدیگر تفاوت دارد، نوشتن و کمی سخته شدن از نوشتن ارزشش را دارد که آخر ترم ملتمس همکلاس‌هایت نباشی، همکلاس‌هایی که چه بسا با جزوه‌هایشان نه تنها گیجت کنند که چه بسا حتی نتوانی خط آنها را بخوانی و استرست برای امتحان چندین برابر شود.

 

معدل ترم اول تعیین کننده معدل شما در ترم های آینده است.

معدل ترم اول تعیین کننده معدل شما در ترم های آینده است. به روز بودن مطالب و پیش مطالعه کمکتان می‌کند که مباحث مطرح شده در کلاس درس را بهتر متوجه شوید، حتما قبل از حضور در کلاس درس، دروس جلسه قبل استاد را مرور کنید.

    *مهارت‌های لازم برای ترم اولی ها

      سعی کنید مهارت برنامه ریزی داشته باشید و هر لحظه برنامه داشته باشید، دانشجویانی که برنامه ریزی می‌کنند و می‌دانند دور نمای کارهایشان چیست، موفق‌ترند.

پرسشگری بارزترین ویژگی دانشجو است که باید در هرشرایطی پرسشگر نقاد باشد و از سوال کردن نترسد و تا به جواب نرسد آرام نگیرد.

مطالعه اصلی ترین ویژگی دانشجو است؛ دوران دانشجویی بهترین دوران برای مطالعه است و کتاب هم بهترین منبع برای پیدا کردن پرسش‌های جدید.

توجه داشته باشید که هدف مندی شاخص موفقیت دانشجو است و انتخاب هدف باعث تمرکز فکری می‌شود و به او قاتعیت و جدیت می‌دهد، بهترین شاخص برای انتخاب‌های آگاهانه دانشجو و شناخت هویت است و هدف مندی بدون بدون مدیریت زمان به دست نمی‌آید.

 با یک یا چند استاد صاحب سبک، خوشنام، دانشمند و دلسوز طرح دوستی و احترام متقابل بریزید و آن ها را طرف مشورت خویش قرار دهید.

محیط علمی دانشگاه دارای پتانسیل های فراوان علمی، پژوهشی و شغلی و فعالیت های فوق برنامه است، از جمله دفتر فرهنگی، امور فوق برنامه ها، جهاد دانشگاهی، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، دفتر نهاد مقام معظم رهبری، کتابخانه و کتابفروشی آنها را بشناسید و فعالیت‌های خود را در آنها تعریف کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول