اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سفیر ایران در عراق: شوق میزبانی عراقی‌ها از زائران ایرانی در اربعین امسال شگفت‌انگیز بود

محمدکاظم آل‌صادق گفت: در کنار عطش زیارت ایرانیان برای تشرف به کربلا، ‌شوق میزبانان عراقی‌ نیز برای پذیرایی از ایرانیان شگفت‌انگیز بود؛ به طوری که میزبانِ منتظر قبل از زمانِ هر ساله، موکب‌ها را برای میزبانی از زوار مهیا کردند.

سفیر ایران در عراق: شوق میزبانی عراقی‌ها از زائران ایرانی در اربعین امسال شگفت‌انگیز بود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، محمدکاظم آل‌صادق، سفیر ایران در عراق در نشست بین‌المللی زنان عصر انتظار که با حضور جمعی از مسؤولان ایرانی و عراق در کربلا برگزار شد، اظهار داشت: امسال بسیاری از ایرانیان به زیارت اربعین مشرف شدند و بسیاری دیگر از راه دور زائر کربلا بودند که امیدواریم از سفره کرامت امام حسین (ع) همه مشتاقان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال اربعین در شرایطی برگزار شد که پس از ۲ سال محدودیت به دلیل کرونا عطش ایرانیان بیش از پیش بود، افزود: در کنار عطش زیارت ایرانیان برای تشرف به کربلا، ‌شوق میزبانان عراقی‌ نیز برای پذیرایی از ایرانیان شگفت‌انگیز بود؛ به طوری که میزبانِ منتظر قبل از زمانِ هر ساله، موکب‌ها و خانه ها را برای میزبانی از زوار مهیا کردند که امیدواریم این میزبانی مورد رضایت ائمه باشد.

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه این نشست به همت ستاد فرهنگی اربعین و دفتر ریاست جمهوری برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تربیت نسل فاطمی به زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی منجر می‌شود. زنان آخر الزمانی ما در جامعه ایران و عراق با الگوگیری از بانوان صدر اسلام همچون حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما در تلاش هستند تا هم جایگاه مادری و همسری ‌‌و هم در عرصه‌عای فرهنگی و سیاسی تضمین‌کننده سلامت جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی مطرح کرده است، ادامه داد: بسیاری از رخدادهای مبتنی بر انقلاب اسلامی، نگاهی راهبردی و سازنده در شکل‌گیری حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) دارد که باید در این مسیر ثابت قدم بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول