اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مردم لبنان به ستوه آمدند؛ 7 بانک لبنانی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

در سایه بحران شدید اقتصادی در لبنان و خودداری بانک‌های این کشور از آزادسازی سپرده‌های مردم، هفت بانک این کشور امروز از سوی سپرده‌گذاران هدف حملات مسلحانه قرار گرفت.

مردم لبنان به ستوه آمدند؛ 7 بانک لبنانی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های لبنانی، بعدازظهر امروز (جمعه)، خبر دادند ۷ بانک در این کشور هدف حملات مسلحانه قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های لبنانی، تمامی این حملات را سپرده‌گذاران با هدف پس گرفتن پول‌های مسدودشده خود انجام داده‌اند. در پی تشدید این حملات، تمامی بانک‌های این کشور از روز دوشنبه هفته آینده به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد که یک فرد مسلح که برای گرفتن سپرده خود به بانکی در شهر «الغازیه» در جنوب لبنان حمله کرده بود، توسط نیروهای امنیتی لبنانی امروز دستگیر شد.

براساس گزارش منابع لبنانی، این فرد، امروز، توانست بخشی از سپرده خود را به زور سلاح از بانک «بیبلوس» در الغازیه آزاد کند.

 

 

 

این هفت حمله مسلحانه در حالی انجام شده است که روز چهارشنبه هفته جاری نیز رسانه‌های لبنانی خبر دادند زنی به نام «سالی حافظ» با استفاده از یک کلت کمری اسباب‌بازی توانست سپرده خود را از یکی از بانک‌های بیروت آزاد کند.

منابع لبنانی اشاره کرده بودند که وی برای درمان خواهرش که مبتلا به سرطان بوده، به این پول نیاز داشته است. بانک‌های لبنان در سایه بحران اقتصادی شدیدی که این کشور با آن مواجه است، از آزادسازی سپرده‌ها خودداری می‌کنند.

حدود پنج عملیات مسلحانه در پنج ماه گذشته در بانک‌های لبنانی رخ داده است. این کشور از سال ۲۰۱۹ تاکنون با یک بحران اقتصادی شدید دست و پنجه نرم می‌کند؛ بحرانی که بانک جهانی آن را جزء بدترین بحران‌های اقتصادی از سال ۱۸۵۰ تاکنون معرفی کرده است.

لیر لبنان بیش از ۹۵ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده و به گفته رسانه‌ها، حدود ۸۰ درصد از مردم لبنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. میانگین بیکاری نیز در این کشور حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول