اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناخرسندی آمریکا از رویکرد آلمان در جنگ اوکراین

یک روزنامه آلمانی از ناخرسندی آمریکا در خصوص رویکرد آلمان به جنگ اوکراین خبر داده است.

ناخرسندی آمریکا از رویکرد آلمان در جنگ اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «دی‌ولت» چارپ برلین گزارش داده از نظر آمریکا عملکرد آلمان از لحاظ کمک تسلیحاتی به اوکراین با سایر کشورهای عضو ناتو همخوانی ندارد.

طبق گزارش این روزنامه، آمریکا خواستار آن شده که آلمان رویکرد قاطعانه‌تری در خصوص کمک‌های نظامی به کی‌یف اتخاذ کند. یکشنبه گذشته، سفیر آمریکا در برلین در مصاحبه با شبکه ZDF خواستار آن شده بود که برلین «نقش رهبری مصمم‌تری» در این موضوع ایفا کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با دی‌ولت با بیان اینکه «تا کنون آلمان آنچه ما خواسته‌ایم را انجام داده» اضافه کرد که برلین می‌تواند سرعت عمل بیشتری به خرج دهد. این مقام آمریکایی گفته که واشنگتن درباره وفاداری برلین به کی‌یف تردید دارد.

مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود گفته هنوز مشخص نیست که آلمان خواستار آن است که اوکراین در جنگ پیروز شود یا اینکه شکست نخوردنش در جنگ کفایت می‌کند.

روز سه‌شنبه هم روزنامه بیلد آلمان مدعی شده بود که مقام‌های آمریکایی یک یادداشت دیپلماتیک به برلین ارسال کرده‌اند. گفته می‌شود در آن یادداشت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن از ارسال تانک‌های آلمانی برای اوکراین «استقبال» می‌کند.

هفته گذشته «کریستین لامبرشت»، وزیر دفاع اوکراین به خبرنگاران گفت برلین نخستین کشوری نخواهد بود که قبل از کشورهای دیگر تانک‌های ساخت غرب را به اوکراین ارسال می‌کند.

این گزارش درباره ناخرسندی آمریکا از آلمان در شرایطی منتشر شده که کاخ سفید از اختصاص یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار به اوکراین خبر داد.

این در حالی است که ساعاتی قبل‌تر سفیر روسیه در واشنگتن به دولت آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت نظامی از اوکراین به شدت هشدار داده بود.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود چنانچه آمریکا موشک‌های روبرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد رویارویی نظامی با روسیه شده است.

این مقام ارشد روس هشدار داد: «در صورت دستیابی کی‌یف به چنین تسلیحاتی، شهرهای بزرگ روسیه و همچنین تاسیسات زیرساخت صنعتی و حمل و نقل، مورد تخریب احتمالی قرار خواهند گرفت. چنین سناریویی به معنای دخالت مستقیم ایالات متحده در رویارویی نظامی با روسیه است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول