اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

خبرخوب| اولین بسته خبرخوب مردمی

خبرهای ارسالی شما مخاطبان همراه، هر روز در قالب بسته خبر خوب مردمی در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود. این گزارش هم اولین بسته خبر خوب است که زحمت ارسالش را شما کشیدید و ما روایتش کردیم. قول می‌دهیم با خواندن این خبرها کیفتان مثل ما حسابی کوک می‌شود.

خبرخوب| اولین بسته خبرخوب مردمی

گروه خبرخوب: «خبر خوب، خبر بد است.» این یک اصطلاح معروف میان اصحاب رسانه است. شاید حق هم دارند، خبرهای بد، معمولاً بیشتر جلب توجه می‌کند و نقل محافل می‌شود. اما همین اصطلاح باعث می‌شود دنیای رسانه‌ای اطراف ما مملو از خبرهای بد باشد و با خودش حس یاس و ناامیدی را به همراه بیاورد.

اما حالا وقتش رسیده که ما و شما با کمک هم خط بطلانی بکشیم بر روی این الگوی غلط رسانه‌ای و کاری کنیم کارستان. هرروز خبرهای خوبی دوروبرمان اتفاق می‌افتد که شاید زیاد به چشممان نیاید. اما وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم از این اتفاق‌های حال خوب کن، هر روز در کشورمان داریم.

جشنواره «خبر خوب» با همین هدف راه اندازی شده است. آستین‌هایتان را بالا بزنید و خودتان خبرنگار شوید. از خوبی‌ها خبر تهیه کنید، آن‌ها را نشر دهید و برای ما هم بفرستید. فرقی نمی‌کند موضوع خبر شما چه باشد. خبرهای ارسالی شما مخاطبان همراه، هر روز در قالب بسته خبر خوب مردمی در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود. این گزارش، اولین بسته خبر خوب است که زحمت ارسالش را شما کشیدید و ما هم روایتش کردیم. قول می‌دهیم با خواندن این خبرها کیفتان مثل ما حسابی کوک می‌شود.

* صاحب خانه بامرام

مظنه اجاره بهای دو واحد آپارتمان نقلی و تر و تمیز در شهرک آزادی تهران چند؟ راستش را بگویید شما باشید آپارتمان‌هایتان را با چقدر پول پیش و چقدر کرایه قولنامه می‌کنید؟ حالا چرتکه‌تان را کنار بگذارید. صاحب خانه با مرامی به نام«حمید والی»دو واحد آپارتمانش در شهرک آزادی را بدون دریافت یک ریال به دو زوجی که تازه ازدواج کرده‌اند اجاره داده است. این خبر خوب را پدر آقای داماد برای جشنواره خبر خوب فرستاده است و وقتی با او تماس گرفتیم گفت: «نمی‌دانستم چطور از آقای والی تشکر کنم. این خبر خوب را به جشنواره خبر خوب فرستادم تا هم قدردانی کوچکی از ایشان کرده باشم هم اینکه شاید آدم‌هایی که دستشان به دهانشان می‌رسد این خبر را بخوانند و هوای زوج‌های جوان را داشته باشند. من در شرکت آقای والی کار می‌کنم. پسرم عقد کرده بود. دستم خالی خالی بود و با این اوضاع مسکن مانده بودیم چه کنیم. تا اینکه آقای والی آپارتمان نقلی و جمع و جوری را برای شروع زندگی مشترک به پسر و عروسم اجاره داد آن هم بدون یک ریال پول پیش و اجاره بها.» فقط می‌توانیم بگوییم دم شما گرم آقای والی!

*سلبریتی ها در پیاده روی اربعین چه می‌کنند؟

هم فوتبالیست محبوب باشی، هم برنده جایزه رفتار جوانمردانه قرن ورزش ایران، معروفیت، پول... همه اینها را هم داشته باشی اما این عشق اباعبدالله است که تو را در یکی از موکب‌های مسیر اربعین آچار به دست می‌کند تا بی سر و صدا ویلچر زائران را تعمیر کنی. این چند خط وصف حال این روزهای «محمد انصاری» است. عکس انصاری در حال تعمیر ویلچر زائران در صفحه اینستاگرام رییس فدراسیون منتشر شد، دست به دست چرخید و مردم آن را به جشنواره خبر خوب فرستادند.

*هر برد، آزادی یک زندانی

بر و بچه‌های تیم تراکتور یک تصمیم جالب گرفتند. مدیر عامل این تیم اعلام کرده، قرار است بعد از برد در هر بازی، یک زندانی جرائم نقدی را با پرداخت بدهی‌اش آزاد کنند. اینطور می‌شود که بسیاری از خانواده‌های زندانیان جرائم نقدی بعد از شنیدن این خبر برای برد تیم تراکتور در مسابقات لیگ برتر فوتبال دست به دعا می‌شوند. این خبر را یکی از مخاطبان به جشنواره خبر خوب فرستاده است. خدا را چه دیدید شاید این تصمیم انسان دوستانه به تیم‌های دیگر هم تسری پیدا کرد و یک دفعه بعد از پایان لیگ برتر چشم باز کنیم و ببینیم کلی از زندانیان جرائم نقدی آزاد شدند. تراکتوری‌ها بردتان بیش باد...

*مهمان نوازی جانباز حشد الشعبی با دو پای مصنوعی

انگار این روزها همه عاشقانه‌های عالم را جمع کرده‌اند و پخش کرده‌اند بین عمودها؛ از عمود یک تا ۱۴۵۲. هر جا چشم بچرخانی یک عاشق می‌بینی. این آقا هم یکی از همان دلدادگان سینه چاک اباعبدالله (ع) است؛ یکی از جانبازان حشد الشعبی با دوپای مصنوعی در دمای 50 درجه مسیر نجف به کربلا که سینی خرما دست گرفته و پیشکش زائران می‌کند. راستش هیچ کپشنی مثل این شعر نمی‌تواند وصف حال فیلمی باشد که زائران کربلا به جشنواره خبر خوب فرستادند.

تا که پرسیدم ز قلبم عشق چیست

در جوابم اینچنین گفت و گریست

لیلی و مجنون فقط افسانه‌اند

عشق در دست حسین بن علیست...

*قدمت مبارک متولد ماه عشق...

عشق اینطوری است، زمان و مکان نمی‌شناسد. حساب و کتاب و دو دوتا چهارتا هم ندارد. حالا شما بیا و بگو پیاده روی اربعین جای زن و بچه نیست. عاشق که باشی، مثل بانوی اهوازی حتی در آخرین روزهای بارداری هم بی خیال همه سختی‌های رسیدن به معشوق می‌شوی و با شکم برآمده در هرم گرما، به دل مسیر آسمانی پیاده روی اربعین می‌زنی. اما امام حسین (ع) مهمان نواز تر از این حرفاست. اینطور می‌شود که نوزاد این بانوی عاشق در بیمارستان طریق القدس، نزدیک مرز چذابه و در این مسیر آسمانی چشم به این دنیا باز می‌کند. قدمت مبارک متولد ماه عشق..

خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و...) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش خبر باشید.

پایان  پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول